L’aeroport de Barcelona va ser el segon d’Europa que més retards va acumular el 2018, després del d’Amsterdam (Holanda), i més de la meitat d’aquests retards van ser a causa de la meteorologia adversa, sobretot durant l’estiu.

En una masterclass d’EasyJet sobre com afecta la meteorologia a l’aviació, la preparació del vol i el marc regulatori i les mesures aplicades per la companyia, han explicat que l’aeroport de la capital catalana va ser el segon en retards per gestió del flux de trànsit aeri (Air traffic flow management – ATFM) a la seva àrea de Control Terminal. El director general d’EasyJet a Espanya, Portugal i Països Baixos, Javier Gándara, ha dit que el 2018 a Barcelona van augmentar en un 61% els minuts de retard per la gestió del trànsit.

Gándara ha explicat que 2018 va ser un dels anys amb més afectacions, encara que no es va arribar als nivells del 2010 amb l’erupció del volcà islandès Eyjafjallajökull, que va paralitzar la circulació aeroportuària a Europa. La meteorologia és una de les principals causes dels retards; en concret, va ser la primera causa de retards en la fase aeroportuària (desplaçament per les pistes i fases d’enlairament i aterratge), i la segona causa que més va afectar durant la fase de ruta (fase entre l’enlairament i l’aterratge, quan l’avió s’estabilitza).

Gándara ha assegurat que la companyia “sempre prioritza la seguretat” en anunciar retards i cancel·lacions de vols, i que han duplicat el nombre d’avions en espera (de 7 a 14) per recórrer a ells quan sigui necessari, així com al lloguer d’avions addicionals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada