Després d’haver-se posat en marxa el passat mes de gener el projecte d’acompanyament educatiu a la Seu d’Urgell, les entitats organitzadores, els centres educatius i els voluntaris en fan una valoració “molt positiva” del seu funcionament.
Aquesta primera valoració es desprèn arran de la primera reunió participativa de seguiment que han celebrat aquesta setmana les diferents parts que fan possible aquest projecte adreçat a l’alumnat de primària de la Seu d’Urgell.
Recordem que l’objectiu principal d’aquest projecte és afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, i alhora vetllar per la igualtat d’oportunitats de tots els nens i nenes de la ciutat. El projecte té com a finalitat que l’alumnat pugui gaudir d’unes condicions que els ajudin al seguiment del currículum escolar, a adquirir hàbits d’organització i d’estudi, a planificar el treball escolar i a aprofitar totes les oportunitats que tenen al voltant en el desenvolupament del seu procés de creixement personal.
Aquest projecte s’emmarca en el Pla Educatiu d’Entorn, i l’impulsa l’Ajuntament urgellenc, els Serveis Educatius de l’Alt Urgell-Cerdanya del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya juntament amb Càritas d’Urgell i La Seu Solidària.
En aquest projecte el fan possible una trentena de voluntaris que fan de monitors d’aquests nens i nenes que prenen part en aquesta activitat d’estudi assistit. Els voluntaris són mestres jubilats, així com mestres en actiu o bé estudiants en pràctiques i persones en actiu o jubilades que presten el seu temps lliure per esdevenir el referent de l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge i que alhora són els qui valoren positivament l’esforç d’aquests nens i nenes.
En aquest sentit, els monitors acompanyen l’alumnat per tal de reforçar els seus hàbits escolars i que puguin desenvolupar tècniques d’estudi, així com facilitar que aquests nens i nenes puguin integrar-se en el grup tot afavorint les estratègies de col·laboració mútua en la resolució de les tasques escolars, entre d’altres objectius que engloba aquest projecte.
Els alumnes porten a terme aquesta activitat a la tarda, just després de la finalització de les classes en el seu respectiu centre educatiu.