Balanç d’una temporada 2016-17 d’esquí de fons per al record

Avui a la seu d’Andbank, patrocinador principal de l’equip d’esquí de fons de la Federació Andorrana d’Esquí, s’ha celebrat una roda de premsa per fer balanç de la temporada 2016-2017. Una campanya esportiva que s’ha qualificat en tots els sentits com un “èxit total” especialment per la “progressió” que han demostrat els dos corredors andorrans, Irineu Esteve i Carola Vila, i també pels excel·lents resultats que s’han obtingut tant en els Mundials com en la Copa d’Europa.

L’acte l’ha obert el vicepresident de la FAE, Josep Maria Raméntol, amb l’agraïment a tots els estaments i especialment al cos tècnic i esportistes que han fet possible que aquesta temporada s’hagi parlat, i molt bé, de l’esquí de fons i d’uns resultats que han estat excel·lents.

També han assistit a l’acte el president de la FAE, Albert Coma, així com el director tècnic de la FAE, Carles Visa, a més de Josep Maria Cabanes, d’Andbank, patrocinador principal de l’estructura d’esquí de fons.

Carles Visa, director tècnic: “El balanç de la temporada 17-17 no el podem qualificar d’altra manera que fantàstic. Del plantejament que teníem al que hem aconseguit, crec que superen les expectatives. Un top5 en el Mundial sub23, un top30 en el Mundial absolut, tercers de la general al circuit de la Copa d’Europa. Hem d’estar orgullosos, i també de la progressió, com no, que està tenint Carola Vila, sobretot amb aquest debut a la Copa d’Europa júnior”.

 

“Mantenir el nivell serà molt difícil, però que ningú tingui cap dubte que continuarem batallant i treballant per estar el més amunt possible. És hora de gaudir i celebrar la campanya, i també és moment per agrair el que aquest equip de fons ha aconseguit. L’èxit d’aquest equip no és fruit de la casualitat, sinó d’un treball que va començar fa uns quants anys amb el suport dels cònsols Gil i Torrentallé per desenvolupar l’esquí de fons a Naturlandia. Això ens va permetre després d’anys d’insistència incorporar la figura del Joan Erola a la Federació i amb el temps hem estat capaços de confeccionar un grup de fondistes amb Carola i Irineu al capdavant, i amb un equip tècnic format per gent de la casa com ara el Guillem Cairat, el Cerni que també ens ajuda. Peces fonamentals que formen part de l’èxit”.

“Sense el suport del Govern, del nostra patrocinador principal, Andbank, i de Naturlandia, això no es podria haver assolit. A tots, moltíssimes gràcies”.

Joan Erola, entrenador: “Estem molt contents. Hem tingut aquesta progressió i ha anat molt bé. No només pels resultats puntuals, sinó també perquè tant Irineu com la Carola en el seu rànquing d’edat han mantingut un nivell molt alt durant tota la temporada. Això és una de les coses que a nivell tècnic valorem més, perquè ens interessen pujar esgraons”.

“Per l’any que ve amb la Carola seguirem amb la mateixa línia. Seguirà en el circuit de la Copa d’Europa i en la mateixa categoria júnior. Ja entrarà en l’edat de les que competeixen per tenir millors posicions. Carola l’any que ve ja ha d’intentar en posicions més capdavanteres. L’objectiu serà millorar el seu rànquing, i el seu objectiu principal serà el Mundial júnior, com aquest any”.

“En el cas de l’Irineu, el començarem a introduir en Copa del Món. Hem confeccionat un calendari que haurem mirant i introduint una cursa o una altra. Perquè, a més, tampoc no ha sortit el calendari oficial de la FIS i ho hem de mirar bé, distàncies, disciplines, etc”.

“Els objectius seguiran sent el Mundial sub23, i en el cas que hi hagi classificació, l’Olimpíada seria un objectiu molt important. Però no podem deixar de banda seguir creixent com a corredor. Si seguim creixent, els resultats aniran arribant”.

Carola Vila, esquiadora: “Òbviament estic contenta de com ha anat la temporada, he progressat respecte a l’any passat. M’he quedat amb ganes que es fes alguna cursa més de la meva franja d’edat, però ara estic amb ganes de començar a entrenar i començar a preparar la temporada que ve”.

“Crec que el canvi estem començant a fer-lo, i l’any que ve podré estar més endavant”.

Irineu Esteve, esquiador: “Realment podem estar molt contents de la temporada que hem fet. Hem estat bastant regulars, que és el més important, a part dels resultats que hem obtingut”.

“Lluitar contra els altres equips més potents és complicat, el Joan i el Guillem han fet una feina molt bona amb els esquís i puc estar molt content d’estar a l’equip que estic”.

“Jo no sabia en quines posicions podia estar en Copa d’Europa. Jo em vaig plantejar primer un top13-top15 i a veure com anava tot. En veure que al principi estàvem davant a cada cursa llavors sí que t’ho planteges, de lluitar per seguir davant i lluitar per la general de la Copa d’Europa. És el que hem fet”.

“Realment en Copa del Món hi ha més persones i més nivell que en un Campionat del Món. Intentarem estar el més endavant possible i a veure on podem estar, però no ho sé ben bé”.

“Si el Joan i el Carles pensen que podem fer alguna incrusió a la Copa del Món, és perquè podem estar-hi. Però ja ho ha dit el Joan, que depèn de si va millor o pitjor farem unes o altres”.

“A mi el que realment em fa il·lusió és anar a Copa del Món i sobretot si podem fer un Tour d’Esquí, que potser no és ni aquest any ni el que ve. Uns Jocs Olímpics estaria molt bé perquè tenen molt prestigi, però ja veurem si podem ser-hi”.

Text i foto: FAE

TOTES LES NOTÍCIES