Autea renova la junta després que alguns membres hagin renunciat per ‘incompatibilitats professionals’

L’Associació d’afectats d’autisme d’Andorra (Autea) ha hagut de renovar recentment la seva junta després que les tres psicòlogues que en formaven part haguessin de renunciar per ‘incompatibilitats professionals’. Segons ha explicat la presidenta de l’entitat, Maite Martínez, el càrrec dintre de la junta no era compatible amb la seva activitat professional però segueixen vinculades a l’associació com a membres de la mateixa. La setmana passada es va reunir la nova junta amb els membres de l’entitat per ratificar els càrrecs i els objectius establerts en la darrera assemblea. Entre aquests hi ha el de començar la formació als docents de les escoles i el de fer una trobada amb famílies i afectats d’autisme.

Després del canvi de junta aprovat al març, aquest mes de juny Autea va haver de renovar alguns dels seus membres. El motiu és que les tres psicòlogues que en formaven part deixen la primera línia per ‘incompatibilitat professional’, segons ha explicat la presidenta de l’entitat, Maite Martínez. Amb tot, ha remarcat, continuaran vinculades a l’associació i col·laborant amb els seus coneixements.

En la darrera assemblea celebrada la setmana passada es va aprovar aquest canvi en la junta i es van ratificar els objectius marcats, entre els quals hi ha el de començar a oferir formació al personal de les escoles, fer una trobada de familiars i afectats pel trastorn d’autisme o, més a llarg termini, la creació d’un centre de coordinació que serviria principalment per assessorar les famílies i afectats i derivar-los cap als especialistes corresponents.

D’aquests, el primer objectiu que esperen assolir o poder treballar és el de la formació a les escoles. Aquest setembre tenen previst lliurar el projecte al Ministeri d’Educació, ha indicat Martínez, per fixar el calendari d’implementació a les escoles. Es tracta d’una formació gratuïta perquè els docents puguin identificar els possibles afectats pel trastorn autista i aprenguin a tractar-los. Malgrat que ja han rebut interès de l’escola francesa, la intenció es començar pel sistema andorrà i estendre aquestes formacions a tots els sistemes.

Un cop tinguin el vist-i-plau del Ministeri, ha indicat la presidenta d’Autea, es vol començar a aplicar ‘aquest curs si pot ser’, encara que potser no es podrà fer a tots els centres i sistemes potser es poden agrupar centres. Per exemple, en el cas de l’escola francesa fan jornades de formació per als professors i es podria concentrar en un dia. Fent-ho així, es podria oferir aquesta ‘pinzellada’ sobre l’autisme als centres dels tres sistemes educatius en tres dies, ha manifestat. Sinó, s’haurà de fer a més llarg termini, ha admès.

La idea és ‘donar quatre recursos’ als mestres per generar interès i que puguin continuar ampliant els seus coneixements en aquest trastorn amb les formacions més especialitzades que pot oferir el Ministeri amb la formació continuada, ha conclòs Martínez.

TOTES LES NOTÍCIES