Augmenten un 8,6% els visitants durant l’Andorra Shopping Festival 2015

La decisió de canviar l’Andorra Shopping Festival de dates durant el 2015 per motius de calendari ha donat resultats positius. Durant les tres setmanes de l’esdeveniment (del 9 d’octubre a l’1 de novembre) Andorra va acollir un 8,6% més de visitants respecte al mateix període de l’any anterior, concretament, un 10,6% més de turistes i un 8% més d’excursionistes. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha valorat positivament la campanya però ha recordat que el canvi de dates és excepcional i durant el 2016 l’Andorra Shopping Festival es tornarà a celebrar durant el pont de Tots Sants. La campanya va tenir un cost de 646.000 euros i està previst que la d’aquest any també oscil·li al voltant dels 600.000 euros, tot i ser un any complicat a nivell pressupostari per la gran quantitat d’esdeveniments de primer nivell mundial que albergarà el Principat.

Andorra Turisme ha fet públics aquest dijous els resultats de l’Andorra Shopping Festival 2015, un esdeveniment que va haver de canviar de dates per motiu de calendari, ja que tots els anys se celebra durant el pont de Tots Sants però en aquesta ocasió coincidia en cap de setmana. Finalment es va decidir organitzar l’esdeveniment entre el 9 d’octubre i l’1 de novembre, coincidint amb la Nit Vivand, un fet molt criticat però que ha acabat donant bons resultats.

El número de visitants ha augmentat un 8,6% respecte del mateix període de l’any 2014. Concretament, els turistes han crescut un 10,6%, el doble del que s’havia previst, i els excursionistes un 8%, unes xifres que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha valorat molt positivament perquè “ens costa mantenir el nombre d’excursionistes, anem baixant a excepció de les tres setmanes de l’Andorra Shopping Festival”. Tot i això, ja han confirmat que la campanya d’aquest any tornarà a realitzar-se en el pont de novembre amb un pressupost similar al de l’any anterior que està prop dels 600.000 euros.

Una altra de les xifres que cal destacar de la campanya és el rècord de Vivand, que durant el 10 d’octubre va registrar la màxima afluència des que es va fer per a vianants amb més de 80.000 comptatges.

L’ocupació hotelera durant el mes d’octubre del 2015 també va augmentar un 23% respecte a l’any anterior, però en canvi la del novembre ha disminuït un 8%. Camp ha explicat que els bons resultats d’octubre han compensat els del novembre i durant la tardor l’ocupació hotelera ha augmentat un 7,8%.

Com ve sent habitual, el ministre ha demanat la implicació de tots els comerciants i s’ha mostrat convençut que tots els que participen en campanyes de dinamització comercial els funciona bé el negoci. Un dels exemples que ha posat és el de l’Andorra a Taula que es va celebrar coincidint amb l’Andorra Shopping Festival amb una disminució de participants, però que “el nombre de menús servits pels restaurants ha estat el més alt de les cinc darreres edicions de tardor”. També s’ha referit a la decoració dels aparadors i els bons resultats de clients que registren els comerços implicats.

Des d’Andorra Turisme s’han previst alguns canvis en la campanya de comunicació per al festival d’aquest 2016, tot i que les variacions més importants tindran lloc el 2017 perquè aquest any “és complicat a nivell pressupostari per la gran quantitat d’esdeveniments de primer nivell mundial”.

Quant al Pla estratègic de compres que s’està treballant, Camp ha explicat que es troba en fase de diagnòstic i durant el mes de febrer tindrà lloc una reunió amb els actors implicats per donar-los a conèixer la fase d’entrevistes i escoltar les possibles estratègies i línies d’actuació per millorar el sector. L’objectiu és que el pla estigui acabat a finals de març o principis d’abril.

El recinte multifuncional no tindrà més de 7.000 metres quadrats

La construcció del recinte multifuncional que està previst que s’iniciï aquest any encara està en fase d’anàlisi abans de prendre la decisió de tirar endavant el projecte. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha explicat que abans de prendre la decisió cal saber com han de ser la infraestructura, els terrenys i la cartellera d’espectacles.

Les dimensions encara es desconeixen, tot i que el màxim el marca el Cirque du Soleil, que serà l’esdeveniment de major envergadura que acollirà l’envelat i, per tant, serà d’entre 6.000 i 7.000 metres quadrats com a màxim. 

(Text i foto ANA)

TOTES LES NOTÍCIES