El projecte per unificar els telèfons d’emergències en un sol número està a sobre la taula de les autoritats corresponents però no és una prioritat ara per ara. Segons ha explicat el director del Departament de Protecció Civil, Francesc Areny, el pressupost elaborat fa quatre anys xifrava en uns 3,5 o 4 milions d’euros la inversió per aplicar la tecnologia i els espais necessaris per a aquest projecte. Per aquest motiu es considera que ‘no és el millor moment per a fer aquestes inversions’, tot i que Areny ha assenyalat que en els darrers anys el preu de la tecnologia s’ha abaratit i el cost podria ser menys de la meitat. Encara que la iniciativa es troba aturada, el responsable de Protecció Civil ha manifestat en una entrevista a l’ANA que per als usuaris suposaria un estalvi de temps i per als cossos de seguretat un estalvi de recursos.

Cada agència o cos d’emergències disposa d’un número de telèfon, una situació que des de fa uns quatre anys s’ha intentat unificar però que per ara es troba en espera. Segons el director del departament de Protecció Civil, Francesc Areny, això fa que l’usuari estigui ‘confós’ i que sovint ‘no sap on donar l’alerta’.

En aquest context es va crear el projecte únic de 112 que ‘es va aturar però no està tancat’, ha afirmat Areny. El motiu pel qual no s’ha tirat endavant és perquè exigeix la implantació d’una plataforma única i espais per a les diferents agències i ‘encareix el projecte’, ha manifestat.

El pressupost inicial contemplava una inversió d’uns 3,5 o 4 milions d’euros per la qual cosa es considera que ‘potser no és el millor moment per fer aquestes inversions’. Tot i així, el director de Protecció Civil ha matisat que en els darrers dos o tres anys el preu de la tecnologia ha baixat de manera que ‘el que abans costava 4 milions d’euros, avui amb menys de la meitat ho podríem fer’. A més, les darreres inversions realitzades en els diferents òrgans ja han anat en la línia d’unir esforços i buscar una solució comuna.

La implantació d’aquest sistema, però, suposaria segons Areny ‘una millora de serveis, a nivell econòmic, de funcionament i de servei que es presta a l’usuari’. ‘Si entra una trucada al 112, aquest la classifica i activa els recursos de les agències que han d’intervenir’, ha explicat. Així, la persona que dóna l’alerta ‘només l’hauria de donar un cop a aquesta agència’ que estaria ‘formada i preparada’ per a tot tipus d’incidències que hi pugui haver, ha afegit.

‘Amb un sol número’, ha conclòs Areny, els operadors ‘formats i preparats activarien els recursos necessaris en el mínim de temps’. Tot i que ha admès que no és el millor moment, confia que es pugui tirar endavant en un o dos anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada