cincaEl Govern ha donat llum verd en la sessió celebrada aquest dimecres al projecte de llei del Fons de reserva de jubilació de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS).

El nou text legal, la promulgació del qual ja està prevista a l’actual Llei de la CASS, té com a objectiu genèric aconseguir la màxima rendibilitat  del patrimoni de la branca jubilació sense incórrer en riscos indeguts. En aquest sentit, el projecte de llei defineix la prudència, la liquiditat, la seguretat, l’eficiència, l’eficàcia i la diversificació dels actius com a principis rectors del fons amb l’objectiu d’obtenir un rendibilitat real positiva.

Les polítiques d’inversió queden definides a través d’uns llindars màxims i mínims d’inversió:

-Mínim de 40% en renda fixa i actius del mercat mobiliari

-Mínim del 45% en renda variable

-Màxim del 15% en actius diferents dels anteriors (immobles, fons d’inversió lliures, alternatius)

L’articulat també estableix que les inversions han de ser socialment responsables.

El projecte de llei fixa de forma clara de les funcions atribuïdes als òrgans de govern dels fons: el Consell d’Administració i la Comissió gestora. El consell d’administració aprova les polítiques de gestió i els comptes anuals, mentre que la comissió de seguiment és la que defineix, executa i fa el seguiment de la política d’inversió i selecciona, contracta i supervisa les entitats gestores i dipositàries.

El text preveu que la comissió gestora estigui formada per un membre del Consell d’Administració, un membre de la Direcció de la CASS, un directiu de l’INAF i dos persones en qualitat d’experts independents.

En paral·lel, el projecte de llei crea la figura del director del fons, que fa el seguiment i el control de la gestió diària i controla la qualitat de les entitats gestories i dipositàries.

Els criteris de selecció de les entitats gestores i dipositàries mereixen un capítol específic del projecte de llei. La contractació s’ha de fer a través de processos de concurrència, on es tingui en compte l’experiència i especialització de les entitats, així com la competitivitat de les comissions aplicades.

La diversificació queda garantida a través de mesures per evitar la concentració en un o diversos gestors:

-Mínim de 7 entitats gestores
-Màxim del 25% del patrimoni per gestors
-Nacionals o estrangers

La Comissió Gestora tindrà l’obligació de realitzar informes trimestrals i un informe anual. Un auditor extern durà a terme una auditoria anuals dels estats  financers. El projecte de llei preveu igualment l’obligatorietat d’informar la ciutadania sobre l’estructura organitzativa, els principis de la política d’inversió i els resultats obtinguts.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada