Apple condemnat per pujar els preus

La credibilitat d’Apple es basa en la seva imatge.

La firma de la poma és molt més que una simple empresa, és un concepte comercial que es visualitza plenament en els consumidors dels seus productes. D’aquesta manera tenir un iPhone no és el mateix que tenir un Huawei (amb tots els que fa a aquesta segona gran marca). Apple és sinònim d’exclusivitat, disseny i responsabilitat social.

Certament els dos primers arguments de la companyia segueixen intactes, malgrat això cada vegada està més en dubte la responsabilitat social de la transnacional nord-americana. Foxconn o les mines africanes de coltan són dos dels escàndols que en els últims temps han esclatat al si de la primera empresa del món, colpejant amb duresa la credibilitat del gegant tecnològic.

Més recentment, però, hem de parlar d’una nova problemàtica. El Tribunal Suprem dels Estats Units ha rebutjat l’apel·lació d’Apple que haurà de pagar la suma de 450 milions de dòlars per haver dissenyat un pla per pujar i fixar els preus dels e-books.

Segons el tribunal, Apple va pressionar a les cinc principals editorials de la indústria del llibre perquè pugessin en 2010 fins a un 40 per cent el preu dels principals llibres més venuts. Aquesta estratagema, ja que no existeix paraula que defineixi millor l’actitud de la companyia de la poma, s’emmarca en la pugna entre Amazon amb el seu Kindle i l’aparició de l’iPad.

L’escàndol va sorgir després d’unes declaracions fetes per Steve Jobs en 2010 després de la pregunta següent: Per què els consumidors compressin els seus llibres en iBooks costant aquests 14,99 si en Amazon tenen un preu de 9,99? Davant d’això, el magnat difunt va respondre que els preus dels iBooks pujarien de manera general. Per al jutge del cas això vol dir clarament que Apple estava operant perquè això succeís.

D’aquesta manera l’empresa americana haurà de pagar 400 milions de dòlars als usuaris que van comprar els llibres, 20 als 30 estats que van recolzar la demanda i 30 més en taxes.

Per TecnoNews / AMIC

2 comentaris

  1. No es posible ya que es absurdo cuando a crisis se flaquea en sociedad .precios moderados mass bien al alcance de mas ..se vende con mejor proposito de estar hoy dia en una multimedia de tecnolgia a emplear en casi todo.Aun asi no hay segiridad por estar en observacion de linea a todo lo que cuestionan los que empleamos estos..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.