Andorra vol créixer un 1,3% més de turistes durant l´estiu

Andorra aposta per l´estiu i prova d´això és que enguany l´objectiu marcat és arribar als 1.046.390 turistes entre l´1 de juny i el 30 de setembre. Amb això, la voluntat és assolir la xifra del milió de turistes per tercer any consecutiu.

Així ho han exposat avui al matí el ministre de Turisme en funcions, Francesc Camp i el director general d´Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació de la campanya de comunicació per aquest estiu.

La intenció és seguir en la mateixa línia de creixement dels darrers set anys on hi ha hagut un creixement del 44,1 %. En concret, es vol augmentar un 1,3% de turistes respecte l´estiu anterior. Per nacionalitats s´espera que un 0,5% siguin espanyols, un 2,5% francesos i un 3,5% d´altres nacionalitats.

L´oferta de natura i countrybreak seran els principals reclams turístics d´Andorra per aquest estiu, juntament amb el nou espectacle “Rebel” del Cirque du Soleil, les diferents accions programades fruit de l´aliança estratègica amb Disney i els esdeveniments esportius.

Itàlia, nou mercat per promoure l´oferta d´estiu
Una de les novetats d´aquest estiu és que per primera vegada es realitzarà promoció turística al mercat italià. D´aquesta manera enguany, s´arribarà a vuit mercats internacionals: Espanya, França, Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos, Alemanya i Itàlia.

De fet, l´inici de la campanya de comunicació als mercats llunyans -tots els països excepte Espanya i França- s´ha iniciat a mitjans de març mentre que a Itàlia comença a mitjans d´abril. Aquí els suports de promoció s´articulen mitjançant diferents formats online.

Cal remarcar que per aquesta temporada d´estiu s´ha ampliat el període de campanya a cinc mesos per reforçar la promoció de l´oferta de compres i cultura també durant la primavera.

Respecte els mercats de proximitat, a Espanya i a França la comunicació de l´oferta d´estiu va començar el passat 9 d’abril i s´allargarà fins el 31 d´agost. En concret, a Catalunya, València i Aragó es promou l’oferta de countrybreak i natura a través de la televisió, i els esdeveniments esportius mitjançant la ràdio a Catalunya completant-se amb diferents suports on-line (també al País Basc, Navarra, La Rioja, Castella-la Manxa, Castella-Lleó i Madrid). A França, en concret a les regions de Nouvelle Aquitaine i Occitanie, la promoció es realitza a través de televisió nacional, ràdio regional – sobretot els esdeveniments esportius – i també, en diferents suports digitals (també a Île de France, Normandie, Bretagne, Vallée de Loire i PACA).

Un dels esdeveniments culturals més destacats de l´estiu és el nou espectacle «Rebel» del Cirque du Soleil. La promoció es centra a Catalunya, Aragó i València i el sud de França a través de la televisió regional i en diferents emissores de ràdio. A part, s´ha creat un microsite específic on es pot consultar tota la informació relativa al show i on es podran adquirir les entrades.

En benefici de l’acord signat amb Disney també s´han previst diferents accions vinculades a Frozen 2.

A més, per reforçar la comunicació de l´oferta d´estiu també s´organitzaran diferents viatges de premsa amb mitjans especialitzats i també, els coneguts bloguers Best Jobers (amb més de 97.800 seguidors a Instagram) o bé, la bloguera Marina Comes (amb 291.000 seguidors a Instagram).

Per donar continuïtat a les accions de touroperació, aquest estiu es treballa amb diferents touroperadors d´Espanya, Xina, Israel, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Rússia i Itàlia.

TOTES LES NOTÍCIES