Andorra Turisme preveu obtenir un retorn de 12,7 milions amb la campanya d’hivern

El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, han presentat aquest dilluns la campanya de turisme del Principat per la temporada d’hivern, que anirà del 15 de gener al 15 d’abril, amb un pressupost d’uns tres milions d’euros amb l’objectiu d’obtenir un retorn de 12,7 amb l’increment de la despesa total dels turistes. El missatge reclam de la campanya és Just married ja que ‘casa els hotels amb l’esquí’, ha indicat Budzaku. Tant el sector de la neu com els hotels han valorat positivament aquesta iniciativa centrada en el producte.

Andorra Turisme invertirà uns tres milions d’euros en la propera campanya de turisme que comença a mitjans d’aquest mes de gener amb l’objectiu d’incrementar un 7% el nombre de visitants i obtenir 12,7 milions d’euros de retorn a través de la despesa global d’aquests al país fins a mitjans d’abril. Així ho ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp, davant dels agents turístics aquest dilluns al matí.

D’una banda, l’entitat de promoció turística destinarà gairebé dos milions a la comunicació directa amb els clients d’Espanya, França i Portugal; de l’altre, s’invertirà una mica més d’un milió d’euros per als operadors turístics que han de portar turistes de les anteriors destinacions a més de Polònia, Israel, Bèlgica, Gran Bretanya i Rússia. En total, la inversió creix un 20,3% respecte a l’hivern passat, amb pràcticament 500.000 euros més.

A més de les campanyes de comunicació i publicitat, la creació d’un microsite que estarà actiu des d’aquest dilluns a la tarda pretén possibilitar un contacte més directe entre els clients i l’oferta. D’aquesta manera, amb el missatge reclam Just married s’oferirà un paquet principal que uneix hotel i esquí per un preu a partir de 63 euros. Andorra Turisme, però, proposa quatre productes més: hotel i spa amb Caldea, hotel més activitats com Naturlàndia o el Palau de Gel, hotel amb multiactivitats que combina algunes de les propostes anteriors i només hotel. Segons el gerent de la societat, el preu de 63 euros no és el més barat que es pot trobar al país però és prou raonable perquè la gent s’interessi per l’oferta i visiti el microsite, on pot descobrir les possibilitats que ofereix Andorra.

Així, a través del microsite www.vineaandorra.com (disponible en diferents idiomes) es vol comunicar de forma conjunta les diferents ofertes del país i permetre les reserves a través d’una central de reserves que gestionarà Hotelbeds i que inclou el 80% de l’oferta hotelera. Segons el ministre, es vol ‘millorar les campanyes de cada període de l’any, fer-les més properes al client i que tingui la possibilitat de contractar de forma directa l’oferta que presentem des d’Andorra’.

En aquesta ocasió, però, qui queda una mica fora de la campanya és el sector del comerç que, com ha reconegut Camp, ‘tindrà un paper important en les promocions i la dinamització de l’oferta del país de cara a la primavera, la tardor i l’estiu’. A més, segons ha recordat el Budzaku, ‘ara toca orientar-nos al principal motiu de visita de l’hivern, un cop el turista sigui a Andorra ja farà altres coses a part d’esquiar’.

Per confirmar o no els bons resultats del canvi d’estratègia, el gerent d’Andorra Turisme ha afirmat que a finals de març – principis d’abril s’avaluaran les dades de la central de reserves del microsite i d’altres fonts per poder dirigir les properes campanyes. Sobre aquest aspecte de control, el ministre de Turisme també ha apostat per impulsar el canvi de la Llei sobre allotjaments turístics, que ha d’obligar als establiments tenir un sistema informàtic que registri la seva ocupació i ofereixi dades fiables i reals.

Des de les estacions d’esquí, tant el director general de Vallnord, Martí Rafel, com el director de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, han valorat molt positivament el canvi d’estratègia de la campanya que aposta per productes concrets amb l’objectiu d’obtenir un retorn directe. Segons Rafel, és una campanya ‘clara, directa i valenta’ que ajudarà a donar força de cara als tres mesos de temporada d’esquí que queden. Per Torreño és ‘una aposta per reforçar productes com la neu, el més important que tenim a l’hivern i que donarà molt de suport a la resta de sectors del país’.

També s’ha mostrat satisfet el gerent de la Unió Hotelera d’Andorra, Joan Armengol, qui ha considerat que ‘la orientació al producte és el que tocava fer donat la necessitat de comercialitzar’. Segons Armengol és positiu que hi hagi un motor de reserves que permeti al client comprar després de veure la campanya i ajudi a incrementar vendes. Des del sector hoteler, confien en poder compensar la davallada de turistes espanyols amb l’èmfasi que s’està posant i es veu reflectit en les visites per part dels ciutadans russos i polonesos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *