Andorra Turisme preveu l’arribada de 334.000 visitants durant l’Andorra Shopping Festival

shopping-festival

La  coincidència, enguany, de l’Andorra Shopping Festival, que se celebrarà del 28 d’octubre al 13 de novembre, amb dos ponts a Espanya i una setmana de vacances escolars a França farà que augmenti en un 2,4% el nombre de visitants que rebrà el país en relació amb l’edició de l’any passat. En total, es preveuen unes 334.000 persones arribades principalment dels dos països veïns. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha explicat aquest dijous que l’eix vertebrador de la campanya de comerç d’enguany serà l”Aire’ i que el seu cost ha estat de 710.000 euros.

El pont de Tot Sants, que a Espanya se celebra l’1 de novembre, i el de l’Almudena, que programa Madrid per al dia 9 del mateix mes, juntament amb les festivitats que se celebren a França els dies 1 i 11 de novembre, augmentaran el nombre de visites al Principat, que aquests dies celebrarà la quarta edició d’una de les fites del comerç i el turisme més rellevants de l’any, l’Andorra Shopping Festival. Andorra Turisme calcula que, entre els ponts a Espanya i a França entraran al país uns 350.000 visitants. “Parlem d’un augment de visites d’un 2,4% en total, sumant el 5% més de turistes que esperem que vinguin i l’1,5% d’excursionistes”, ha explicat aquest dijous el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Budzaku considera l’Andorra Shopping Festival “un esdeveniment multicultural enfocat a la compra, però també a l’entreteniment”. Per això s’ha buscat una temàtica que vertebri la cita, que enguany serà l”Aire’. ‘Aires de noves tendències’, com un dels lemes de la campanya, una decoració de globus als principals punts de comerç del país i bandes de música que actuaran els dos caps de setmana que dura l’esdeveniment.

Perquè el Shopping Festival sigui, com diu el seu nom, ‘una festa’, a més de la música i la decoració també es dinamitzarà l’estada dels vianants amb tallers relacionats amb la moda i la vestimenta. L’esdeveniment coincideix amb una altra cita propicia per al turisme, l’Andorra a Taula, que enguany ja té 33 restaurants confirmats.

Comptant els 238.000 euros de cada campanya publicitària, la d’Espanya i la de França, els 190.000 euros de despeses de l’esdeveniment i els 6.000 euros de la campanya interna, l’esdeveniment tindrà un cost total aproximat de 710.000 euros.

El Pla Estratègic per al comerç, al novembre
El Ministeri de Turisme i Comerç preveu llançar el Pla Estratègic de dinamització del sector comercial del Principat abans que acabi l’any. El ministre Francesc Camp ha assenyalat, aquest mateix dijous durant la presentació de l’Andorra Shopping Festival, que farà públic el nou Pla Estratègic durant la segona setmana de novembre, i ha afegit que serà un “pla ambiciós”.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.