turismeTurisme disposarà d’un pressupost de 13,8 milions d’euros per a la promoció turística del 2014 amb l’objectiu d’atraure un 2,3% més de visitants que el 2013, fins a arribar als 7,8 milions de visitants. Un objectiu que, malgrat el conseller del grup socialdemòcrata, David Rios, ha considerat poc ambiciós, segons el ministre de Turisme, Francesc Camp, ‘més que prudent és realista’. Entre els aspectes que destaquen de la campanya de comunicació i màrqueting hi ha la menor inversió en campanyes per destinar-ho a esdeveniments culturals i esportius, una promoció de la temporada de primavera ‘menys intensa per avançar la d’estiu’ i l’obertura a nous mercats europeus i de països emergents, com ha exposat Camp davant la Comissió Legislativa d’Economia.

La campanya comercial i de màrqueting d’Andorra Turisme per al 2014 comptarà amb un pressupost de 13,8 milions d’euros, dels quals 6,5 es destinaran a la comunicació, 1,8 a la projecció comercial amb els operadors turístics i els acords amb altres marques i 5,5 milions serviran per a l’organització d’esdeveniments esportius i culturals, així com per mantenir les accions per promocionar les compres. El pressupost global és una mica superior al de l’any passat, que era de 13,6 milions d’euros, segons les dades presentades aquest dijous a la Comissió Legislativa d’Economia pel ministre de Turisme, Francesc Camp.

El principal canvi és que es destinen més recursos a la programació d’esdeveniments com el Cirque du Soleil, les proves esportives d’esquí i altres disciplines, l’Andorra Shopping Festival que tindrà lloc l’1 i el 8 de novembre i de tres a cinc nits de compres, així com un esdeveniment cultural que es programarà a la primavera en l’àmbit musical destinat a un públic d’alt nivell que el ministre encara no ha volgut desvetllar.

Els objectius comptables de la campanya suposen un creixement d’un 2,3% del nombre de visitants, fins als 7,8 milions. Aquesta xifra ve d’un augment esperat del 3% del nombre de turistes i un 2% del d’excursionistes, això sí, pendents de la climatologia que enguany no ha afavorit les visites d’aquest sector.

El conseller del grup socialdemòcrata, David Rios, ha considerat que l’objectiu és ‘poc ambiciós’ tenint en compte la inversió que es fa i ha manifestat que ‘sembla que sigui per assegurar que es compleix’. En canvi, Camp ha indicat que l’objectiu ‘més que prudent és realista’ i que un creixement del 3% en turistes ja és ‘agosarat’.

Per mercats, s’espera una millor resposta dels francesos, on també s’hi fa un esforç major d’inversió, i d’altres mercats. Camp ha assenyalat que es vol atraure més visitants de Rússia, Holanda, Regne Unit o la República Txeca i també de països emergents com Brasil o Colòmbia i dos nous països europeus que podrien ser Alemanya i algun d’escandinau. A més, ha afirmat que aquest 2014 es volen iniciar els contactes amb la Xina.

El ministre Camp i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, també han donat les xifres de visitants del 2013. Entre desembre del 2012 i el novembre del 2013 haurien accedit al Principat 7,6 milions de visitants, un 3% menys que el 2012. L’objectiu, per això, gairebé s’ha assolit ja que es va fixar un creixement del 2,7% del nombre de turistes i s’ha arribat al 2,6%. La causa d’aquesta davallada es deu, segons Camp, al tancament durant dotze dies dels accessos amb França.

Turisme decidirà abans de l’estiu si fa la font al Valira

Pel que fa a la possibilitat de tirar endavant el projecte d’instal·lació d’una font de llums i colors al Valira, el titular de Turisme ha indicat que s’està fent un estudi per saber que podrà funcionar i no es malmetrà amb els grans cabals del riu a la primavera. Aquest estudi tècnic hauria d’estar enllestit entre el febrer i el març per poder convocar el concurs i si es reben propostes que s’adaptin tècnicament i per cost al projecte, decidir la seva instal·lació o no abans de l’estiu.

5 comentaris

  1. El grand problema del Betim es que té que trobar solucions per gastar 50.000 Euros cada dia – Diumenges no inclosos .. Ho té complicat !!! No sap com gastar tant … Estatues Andorra shopping, campanyes … Cansa !!!

  2. Exacte MIKE, aquestes son els comptes. 77 euros per turista nou, aquest es el pressupost. Sempre ho vaig dir, invitació a una MARISCADA a cada turista, o una nit D’HOTEL gratis 2×1. Però sempre amb aquesta estratègia que l’inversio quedi al país. Però res, no hi ha res a fer, sembla que hi ha un interès en fer ingressos milionaris en un banc del Canadà (Circ du Soleil). ..etc.

  3. Espero que amb els anys, algú demani responsabilitats a aquest “ministre” per la injustificada despesa de diner públic. Al final haurem de prostituir les nostres dones i filles per augmentar en un 0.00001% el collons de turisme, perquè l’il·luminat aquest faci pujar amb autocars de “ida-y-vuelta” quatre arroplegats que deixen poc més que un menú al MCDonalds. P__a gestió d’incomptents tenim amb aquests de DA.

  4. 13,5 milions d’Euros per un increment previst de 175000 turistes: Representa una despesa de 77 Euros per cada turiste nou !!! Sembla una broma !!! Aquesta gent continua arruinant el pais ! Mes deude per un rendiment nul ! I que fa el Sr Budzaku al Consell ??? Es Ministre ??

  5. Poc ambiciosos em semblen a mi aquests responsables polítics, molts milions a gastar i poc fruit a obtenir, pel que veig.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada