budzakuAndorra Turisme manté la línia d’inversió d’aquests darrers anys en campanyes publicitàries d’hivern, que fluctuen entre els 2,6 i els 2,9 milions d’euros. El pressupost d’aquesta temporada és de 2,7 milions, uns 250.000 euros menys que l’anterior. “Depèn de l’any, de quan comencem i quan acabem les campanyes, però tindrem aproximadament la mateixa cobertura que l’any passat”, ha explicat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, amb l’única diferència que aquest any, la campanya publicitària a Espanya començarà més tard perquè Setmana Santa serà a l’abril, en comptes del març, i allargarà la temporada. Andorra Turisme preveu un creixement del 2,2% en relació al nombre de visitants que rebrà el Principat aquest hivern: 1.386.110 persones, la majoria de nacionalitat espanyola.

Andorra Turisme manté la línia de pressupostos invertida aquests darrers anys en promocionar la campanya d’hivern al país. Enguany es gastaran 2,7 milions d’euros amb una sèrie d’espots que, a més de la neu, busquen atraure un turisme que es fixi en la gastronomia, el ‘wellness’ o les compres. La temporada acabarà a l’abril, perquè es farà coincidir amb Setmana Santa. Andorra Turisme preveu un creixement del 2,2% en relació al nombre de visitants que rebrà el Principat aquest hivern: 1.386.110 persones, la majoria de nacionalitat espanyola.

Sense oblidar els mercats espanyol i francès, que són de llarg, sobretot el primer, els que més pes que tenen en les visites, Andorra Turisme vol reforçar la imatge d’Andorra a països com Gran Bretanya, Països Baixos o Bèlgica, on treballen amb operadors turístics. “Sabem que el mercat català està consolidat, perquè hi fem campanyes molt potents des de fa quatre o cinc anys, el mercat del sud de França també, i ara busquem, amb l’ús de l’espot televisiu a la televisió digital nacional, que ens ajudi a buscar més mercat a Espanya i a França; això, juntament amb la ‘touroperació’ al Regne Unit i el mercat rus considerem que tenim una cobertura bastant digna”, ha explicat Budzaku.

Andorra Turisme no preveu que el ‘Brexit’ afecti les visites que arribaran aquest hivern al Principat provinents del Regne Unit. I espera, amb paciència, que es recuperi el mercat rus: “No passarà en els propers anys perquè sembla, després d’haver tocat fons, que l’economia russa creix molt lentament; potser haurem d’esperar dos o tres anys per tornar a tenir les xifres del mercat rus de fa dues temporades”, ha dit el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp.

L’ens s’ha fixat objectius de visites per nacionalitats que superen els de temporades anteriors: esperen 985.000 turistes espanyols, 171.000 francesos i 229.000 d’altres nacionalitats, especialment de Gran Bretanya, Rússia, Bèlgica i Països Baixos. En total: 1.386.000 turistes, des de desembre fins a l’abril. Per mesos, no preveuen variacions diferenciades, i els pics de visites seran al gener i febrer.

Punxen les visites a l’agost
“Hem tingut una punxada a l’agost”, ha reconegut el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, qui ha afegit que “hem tingut problemes amb el mercat francès a l’agost, però si això no hagués passat hauríem assolit els objectius”. El ministre ha repassat les visites que ha rebut el Principat aquest estiu, que s’han situat per sota dels objectius previstos, tot i haver superat en 6.000 els visitants arribats l’estiu anterior.

Gairebé un milió de persones, 909.000, han visitat el Principat aquest estiu. Per nacionalitats: 617.000 espanyols (601.000, el 2015), 187.000 francesos (202.000, el 2015) i 104.000 d’altres nacionalitats (99.000, el 2015). El mes de més visites ha estat el juliol, per esdeveniments com el Cirque du Soleil o l’etapa del Tour de França, i el més fluix en comparació a l’estiu passat, ha estat l’agost, amb 23.000 visites menys, tot i tractar-se del mes amb més afluència de l’estiu.

Text i foto: ANA

1 comentari

  1. Com deia en un comentari de fa uns dies això sembla el ministeri d’estadística, menys xifres i a pencar una mica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada