campanyaAndorra Turisme ha arribat a un acord amb la companyia cinematogràfica Disney per promocionar la campanya d’hivern a través de la pel·lícula de Nadal Frozen, el regne del cel, que tindrà preestrena simultània a Andorra, Barcelona i Madrid. Amb aquesta iniciativa es projectarà un espot de 20 segons abans de la pel·lícula i es faran sorteigs de caps de setmana en família al Principat. En total, la campanya per a aquest hivern, que s’ha presentat aquest dimarts, es començarà a comunicar aquest dimecres. Enguany compta amb un pressupost de 3,8 milions, uns 400.000 euros més que l’any passat per la col·laboració amb Disney però també perquè s’amplien els mercats i s’allarga la campanya fins a finals de març, segons han explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Els objectius, ha apuntat Camp, són ‘més ambiciosos’ i es preveu un increment del 2% del nombre de turistes, uns 22.000 més que l’any passat. La creativitat de la campanya manté la història en blanc com a fil conductor i incorpora una petita variació amb una bola de vidre d’un paisatge nevat per millorar l’aspecte de la comunicació impresa relacionant-la amb el concepte d’Andorra com a país de neu i per afegir la promoció de Disney.

La pel·lícula que estrenarà Disney per Nadal, Frozen, el regne del cel, servirà per promocionar la campanya d’hivern d’Andorra Turisme. Segons ha explicat el ministre Francesc Camp aquest acord permet utilitzar una marca internacional per comunicar la marca Andorra ‘amb un esdeveniment de referència’ que s’estrenarà a Europa en dos dels principals mercats que interessen al país, Espanya i Portugal. La col·laboració es concreta amb la preestrena a Andorra, Barcelona i Madrid així com en la difusió de la campanya d’hivern dins del circuit de mitjans en el qual es promociona Disney.

Segons ha explicat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, és una pel·lícula ‘molt enfocada al tema neu, fred i muntanya’ i que vol atraure el públic familiar. L’acord permet tenir ‘més presència i possibilitat de cobertura de mercats’ ja que s’aprofiten les condicions avantatjoses de Disney en la compra d’espais de publicitat. A més, es disposarà de 4.000 entrades per a les tres preestrenes que també oferiran la possibilitat d’entrar en un sorteig d’una estada de cap de setmana en família al Principat.

El cost d’aquesta col·laboració és d’uns 380.000 euros que s’inclouen dins dels 2,5 milions que es destinen a la comunicació de la campanya. Budzaku ha remarcat, a més, que ‘si no fem Disney possiblement hauríem de fer una campanya paral·lela per arribar fins al 31 de març’.

I és que el pressupost total per a la promoció d’aquest hivern és d’uns 3,8 milions d’euros, uns 400.000 més que l’any passat, amb més inversió en comunicació per poder ser presents als mercats fins a Setmana Santa i també en touroperació – fins als 1,3 milions d’euros, per arribar als països europeus, amb la novetat de Bèlgica i Holanda, i a Brasil. D’altra banda, s’ha optat per donar continuïtat a la campanya d’una història que comença en blanc per la bona valoració que va tenir l’any passat i per optimitzar costos, segons ha reconegut el gerent d’Andorra Turisme.

Objectius més optimistes

Si l’any passat l’objectiu era augmentar un 1,3% el nombre de visitants, enguany es vol assolir un creixement del 2%. Els motius d’aquests objectius més ‘optimistes’, segons Camp, són les previsions que es mantinguin les nevades i l’impacte en els mercats però també la possible millora de la conjuntura econòmica amb un esperat i petit creixement del mercat espanyol. A més, ha assenyalat el ministre, amb el mateix pressupost es fan ‘més coses i més impactants’.

La comunicació es començarà a fer aquest dimecres amb els països més llunyans i la promoció de la pel·lícula de Disney i al desembre als mercats de proximitat i s’estendrà fins al 31 de març per fomentar l’afluència de visitants durant la Setmana Santa. En total, la idea és que arribin al Principat 1,1 milions de turistes, 22.000 més que l’any passat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada