Andorra Telecom vol eliminar tot el paper

Andorra Telecom es troba immers en el procés d’eliminació del paper de l’empresa. La companyia s’ha marcat com a termini finals del 2020 per operar totalment amb documents digitals tant internament com amb els clients.

Si el primer pas va ser deixar d’enviar als clients la factura als seus domicilis el 2018, aquest 2019 s’han digitalitzat gran part dels tràmits interns i des de fa uns dies s’ha començat a aplicar la signatura biomètrica a l’agència comercial.

Els resultats ja s’han començat a veure. Dels 540.000 folis consumits el 2018 es passarà als 162.000 folis previstos a final d’aquest 2019, el que suposa una reducció del 70% en un any. Traduït en impacte mediambiental representa un estalvi de 95 arbres i 190 milions de litres d’aigua.

El portaveu d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha explicat aquest dimarts davant els mitjans com, gràcies a la signatura biomètrica i la gestió digital de la documentació, els usuaris marxen de l’agència sense paperassa. “Tota la documentació se’ls fa arribar a través del correu electrònic. Si algun client ho demana se li fa la impressió corresponent però, tal i com va quedar en evidència amb la implantació de la factura electrònica, majoritàriament els clients no tenen cap inconvenient en eliminar totalment el paper”, ha apuntat.

Els usuaris disposaran d’un accés ràpid a la informació sobre els productes que tenen contractats a través de l’àrea client de la web i l’aplicació d’Andorra Telecom.

El model de gestió del document electrònic no només busca reduir l’impacte mediambiental sinó que comporta una millora de l’eficiència i garanteix la seguretat de la informació.

El pla d’eliminació del paper forma part de l’ambiciós programa de transformació digital que s’està desenvolupant aquest any. Entre les mesures que s’estan implementant hi ha la millora dels canals digitals per aconseguir que la pràctica totalitat de les interaccions amb els clients es puguin fer a través de l’app i la web; la introducció de la intel·ligència artificial, l’ús de les dades per millorar la experiència de client, l’automatització o robotització de moltes tasques internes, la implementació d’una plataforma digital per formar els treballadors, afavorir la innovació, la implantació de metodologies àgils de treball.

TOTES LES NOTÍCIES