Andorra Telecom registra menys avaries de televisió i més a Internet el 2015

Al llarg del 2015 les avaries del servei de televisió d’Andorra Telecom s’han elevat a un total de 39, la qual cosa suposa un descens de quatre respecte de l’any anterior. En canvi, al llarg de l’any passat hi va haver més avaries a Internet, concretament set més que el 2014. Així, el total d’avaries en aquest darrer servei va ser l’any passat de 27. En les de la televisió, 23 van ser lleus, vuit mitjanes i vuit greus i pel que fa a Internet vuit van ser lleus, quinze mitjanes i quatre greus. Així consta en la resposta per escrit del Govern al conseller general i president suplent del grup parlamentari liberal, Jordi Gallardo, i que ha sortit publicada aquest divendres al Butlletí del Consell General.

Al llarg de l’any passat es van registrar un total de 39 avaries del servei de televisió d’Andorra Telecom, una xifra que representa una davallada respecte de l’any anterior, en què se n’havien registrat 43. En canvi, pel que fa al servei d’Internet, l’any passat el volum d’avaries va ser més important que el que hi va haver el 2014 i, d’aquesta manera, es va passar de 20 al 2014 a 27 l’any passat.

Cal destacar que el volum important d’aquestes avaries són generalment lleus. Així, pel que fa a la televisió 23 van ser lleus (caiguda d’alguns canals durant deu minuts), vuit van ser mitjanes (en reiniciar-se el descodificador no funciona amb afectació a centenars de clients) i vuit van ser greus (caigudes entre 1.000 usuaris i la totalitat dels clients). Pel que fa a Internet, vuit van ser lleus (alentiment del servei), quinze van ser mitjanes (tall parcial en una determinada zona geogràfica durant un màxim de 30 minuts) i quatre van ser greus (caiguda total afectant tots els abonats durant 45 minuts). Aquestes són algunes de les dades que consten en la resposta escrita del Govern al conseller general i president suplent del grup parlamentari liberal, Jordi Gallardo.

Si es comparen els dos anys es pot comprovar com en el cas de la televisió la xifra d’incidències greus és la mateixa, mentre que en el cas d’Internet, l’any 2014 no hi va haver cap avaria que es considerés greu.

Aquests fets fan que la totalitat dels clients s’hagin vist afectats “en un moment o altre” per alguna d’aquests incidències el 2015, segons consta en la resposta. A més, tots els serveis d’Internet es van veure afectats, tres o més vegades al llarg de l’any passat, mentre que pel que fa a la televisió, el nombre de clients afectats per tres o més avaries durant el 2015 va ser de 907.

El temps mitjà de la resolució de l’avaria ha estat de 4,9 hores en el cas d’Internet i de 10,1 per a la televisió. En total, durant el 2015 les avaries al servei de televisió han tingut una durada global de 42 hores tot i que en aquesta xifra no s’inclou l’avaria de l’octubre que es va perllongar 72 hores, i pel que fa a Internet van durar 13,5 hores per client. En els dos casos, la durada ha estat superior a la registrada el 2014.

Per últim, a la pregunta de Gallardo sobre quantes incidències hi ha hagut en el servei de televisió per cable després de l’avaria del 20 d’octubre, es contesta que se’n van produir tretze, dotze de lleus i una de mitjana.

També es respon una pregunta del conseller general de Socialdemocràcia i Progrés i president suplent del grup parlamentari mixt, Víctor Naudi sobre els criteris que s’han fet servir per escollir les possibles ubicacions de l’heliport. La resposta reflecteix que el terreny d’Engolasters, amb setze punts i el de la Comella, amb nou, són els millors valorats seguint criteris d’operacions aèries, infraestructures, accessibilitat, l’entorn i la possibilitat de separar el projecte per fases.

(Text: ANA)

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.