Andorra Telecom: Primera campanya dirigida al benestar digital dels adolescents

Cartell de la campanya d'Andorra Telecom adreçada a adolescents
Cartell de la campanya d’Andorra Telecom adreçada a adolescents

Andorra Telecom inicia aquest 2023 amb un compromís ferm pel benestar digital de les persones. Així, ha presentat avui dimarts, 17 de gener, la primera de les iniciatives que sota el concepte “Viu més enllà de la teva pantalla”, desenvoluparà en l’àmbit del benestar digital la companyia aquest any.

La iniciativa presentada avui és la primera campanya de la companyia en l’àmbit del benestar digital i que amb unes il·lustracions, que presenten a diferents personatges amb una alteració en la posició dels ulls motivada per un ús intensiu del mòbil, i uns missatges que animen a modificar hàbits, espera provocar el debat i la reflexió al voltant del temps d’ús i de l’ús equilibrat de la tecnologia.

Inés Martí, responsable de RSE d’Andorra Telecom, ha explicat que el benestar digital és una de les palanques de la missió d’Andorra Telecom i que “al voltant d’aquest àmbit la companyia porta des del 2012 desenvolupant diferents iniciatives de formació i conscienciació en les bones pràctiques d’Internet dirigides als adolescents”. Unes iniciatives a les que es va sumar l’any 2017 la col·laboració amb el ministeri d’Educació i Ensenyament Superior per a la implementació de l’aplicació BResol al centres educatius, una eina de prevenció contra el ciberassetjament que actualment estan utilitzant cinc centres de secundària del país.

Martí, que ha fet èmfasi en “la importància d’establir una relació sana i equilibrada amb la tecnologia”, ha valorat especialment la col·laboració amb l’estudi d’Unicef Impacte de la tecnologia en l’adolescència presentat a finals del 2022 , “ja que ens ha permès comptar amb unes dades fefaents sobre l’ús que fan els adolescents del Principat d’Internet, xarxes socials i, per extensió, de les tecnologies de la relació, informació i comunicació (TRIC), que ens refermen la necessitat de sumar esforços per a reduir algunes de les dades que aporta l’estudi i que en alguns casos són preocupants”.

Entre aquestes, Martí ha ressaltat especialment les que fan referència al temps d’ús de les pantalles, com que 1 de cada 3 enquestats dedica més de 5 hores al dia a connectar-se a Internet i xxss, una xifra que puja fins al 48% els caps de setmana. O que el 17,5% es connecta a partir de la mitja nit cada dia o quasi cada dia i un 29,1% addicional alguna vegada a la setmana.

La responsable de RSE ha destacat “que l’estudi aporta molta informació i dades en relació als hàbits d’ús de les pantalles, que en alguns cassos són preocupants “. Des d’Andorra Telecom ens volem centrar en un aspecte concret, el del temps d’ús.

La companyia destaca també la importància, més enllà del que fan els adolescents a Internet, del que deixen de fer. I és que l’estudi determina que dedicar moltes hores a les pantalles va en detriment d’activitats com llegir, fer esport, anar al cine, a comprar, escriure, o quedar amb els amics, i pot implicar una interferència en els àmbits emocionals i de convivència.

Viu més enllà de la teva pantalla, comença a difondre’s, de la mà d’Andorra Telecom, amb una clara voluntat d’arribar als adolescents que fan un ús intensiu de les pantalles i als seus progenitors i convidar-los a reduir aquest temps d’ús i a viure altres experiències sense pantalles.

TOTES LES NOTÍCIES