Andorra Telecom i el Comú d’Escaldes-Engordany posen en marxa una aplicació de participació ciutadana

ee respon

El Comú d’Escaldes-Engordany i Andorra Telecom han signat aquest dimarts un conveni de col·laboració i han presenten una aplicació de participació ciutadana, “E-E Respon”. Es tracta d’una prova pilot adreçada als ciutadans que s’emmarca en les iniciatives Smart Country que Andorra Telecom està desenvolupant en el marc de la Iniciativa Actua.

Optimitzar la gestió dels recursos públics i aportar beneficis a la ciutadania i empreses fomentant la participació ciutadana en la preservació dels espais públics és l’objectiu de l’aplicació que han presentat avui el Comú d’Escaldes-Engordany i Andorra Telecom.

L’app ha de permetre d’una manera àgil i directa informar als efectius comunals de qualsevol tipus d’incidència detectada en l’espai públic.

L’aplicació ja està disponible tant a Googgle Play com a l’App Store i és de fàcil funcionament. Així quan un ciutadà detecti una incidència i obri l’aplicació, la primera pantalla li permetrà crear una incidència i alhora visualitzar el seu històric d’incidències reportades. El primer pas serà triar la tipologia de la incidència, com per exemple: un fanal fos, una jardinera trencada, etc. El pas següent serà fer la fotografia de la incidència que volem comunicar. A continuació la geolocalitzarem i hi afegirem un comentari descriptiu. Finalment i de forma opcional podem donar les nostres dades de contacte i enviar la incidència que serà rebuda i tractada pel Servei d’Atenció Ciutadana del Comú d’Escaldes-Engordany.

Es tracta d’un canal bidireccional que manté informat, en temps real via App, a l’usuari que ha reportat la incidència fins a la seva total resolució. L’usuari rebrà al seu smartphone totes les accions que el Comú d’Escaldes-Engordany faci des de la recepció de la incidència fins a la seva resolució. L’App ofereix l’opció, sempre que l’usuari ho especifiqui, de poder rebre aquesta informació via sms o correu electrònic.

El Conveni ha estat signat per la cònsol d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, i el ministre d’Economia i Territori i president del Consell d’Administració d’Andorra Telecom, Jordi Alcobé, que han destacat la vessant “e-Government” d’aquesta aplicació que permetrà explorar i validar l’acceptació d’aquest canal de relació per part del ciutadà, així com la utilitat que pel Comú d’Escaldes-Engordany pugui tenir per una gestió més eficaç i sostenible dels recursos.

Trini Marin, cònsol major d’Escaldes-Engordany ha ressaltat l’aposta que des del Comú s’està fent per les noves tecnologies amb l’objectiu d’optimitzar la gestió dels recursos públics i aportar beneficis a la ciutadania. Afirmant, que aquesta aplicació és un bon exemple ja que posa la tecnologia a l’abast del ciutadà per, amb la seva col·laboració, millorar la imatge de la nostra parròquia.

El ministre Alcobé ha fet èmfasi en el desenvolupament per part d’Andorra Telecom d’una nova iniciativa relacionada amb el concepte de ciutat intel·ligent i que està directament lligada amb la societat andorrana i la seva evolució futura.

Finalment, Jordi Nadal, director General d’Andorra Telecom, ha assegurat que com a empresa amb vocació de servei públic és molt interesant poder desenvolupar serveis directament adreçats als ciutadans del país i que aquests els percebin com una eina de millora, com és en aquest cas, en la qualitat del seu entorn.

La prova pilot es posa en marxa avui i s’espera la col·laboració dels ciutadans de la parròquia.

(Foto: S.F.G.)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *