El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, han fet balanç aquest dijous de la campanya d’hivern 2013 durant la qual s’ha incrementat un 5% el nombre de turistes que han visitat el Principat. Així, la temporada s’ha valorat molt positivament, ja que s’han superat les previsions de creixement de l’1,3% marcades a l’inici tot i que el tancament durant deu dies dels accessos des de França ha fet que no es pugui considerar d”excepcional’, ha reconegut el ministre. D’altra banda, Camp i Budzaku han aprofitat per presentar la campanya d’estiu que manté la imatge i el concepte de la història en blanc i que té com a element principal la visita del Cirque du Soleil. Amb aquesta campanya, esperen rebre un 2,1% més de turistes que l’estiu passat, sobretot amb visites al juliol quan hi ha més sessions de l’espectacle Scalada.

Amb més de dos milions de dies d’esquí, la temporada d’hivern ha estat valorada com a ‘molt bona’ pel ministre de Turisme, Francesc Camp, tot i que no ha pogut ser ‘excepcional’ pel tancament durant deu dies dels accessos des de França, ha reconegut.

Tot i així, l’estimació de creixement d’un 1,3% del nombre de turistes s’ha superat de llarg i s’ha aconseguit arribar a un increment del 5%, el que suposa l’entrada de 50.000 turistes més, segons Camp. Com ha recordat el ministre, la d’enguany ja és la sisena campanya i ‘a poc a poc aquesta dedicació i aquesta inversió es va traduint en resultats’.

En aquest cas, el mercat espanyol ‘ha tornat a confiar en Andorra’, ha apuntat el titular de Turisme i ha crescut un 7,8%, mentre que els visitants russos han augmentat però no han compensat la baixada d’anglesos i portuguesos, ha admès.

La campanya d’estiu començarà a comunicar-se el 3 de juny, tot i que en mercats més llunyans com el rus o l’anglès ja s’ha iniciat. Un cop més segueix el concepte de la campanya d’hivern basant-se en la història que comença en blanc i ‘escalfa motors’ per a una altra història que proposa activitats com el cicloturisme, la BTT o el senderisme, entre altres. Tot això es combina amb una presència molt important de l’espectacle del Cirque du Soleil Scalada.

Precisament, pel que fa a la comunicació d’aquest esdeveniment cultural, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha assegurat que abans de fer-ne difusió a través del web i les xarxes del mateix Cirque du Soleil volien tenir clara ‘la part organitzativa’. Ara, coincidint amb l’inici de la comunicació més forta als mercats de proximitat a partir del 3 de juny, l’espectacle Scalada tindrà un espai dins de la programació d’esdeveniments especials de la companyia canadenca ‘però com que no tenen possibilitat de vendre entrada dirigeix al nostre web visitandorra.com’, ha apuntat Budzaku.

La inversió que es destinarà a promocionar i difondre la campanya d’estiu és de 2.350.000 euros, una xifra similar a altres anys segons el gerent d’Andorra Turisme. L’objectiu és créixer un 2,1% en afluència de turistes, sobretot al juliol quan s’espera un increment del 4% per la presència d’espectacles del Cirque du Soleil.

Per últim, el ministre de Turisme ha manifestat que es pot millorar comunicant abans les campanyes als mercats més llunyans, potenciant l’audiovisual com a ‘pota principal’ a través de la televisió i de Youtube i fomentant la campanya on-line també per a mercats no tan propers però d’Occident que ‘cada cop s’organitzen més pel seu compte’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada