Andorra es fixa l’objectiu de tenir 500 vehicles elèctrics en tres anys

alcobe-calvoEl Govern d’Andorra ha signat un conveni de col·laboració amb els comuns, FEDA, les distribuïdores elèctriques, l’Automòbil Club d’Andorra i l’Associació d’Importadors de Vehicles per a la implantació del vehicle elèctric i híbrid endollable. Tant la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, com el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, han definit el projecte com a “ambiciós”, i han mostrat la seva confiança que a finals del 2018 Andorra compti amb 500 vehicles elèctrics, és a dir, entre 150 i 180 a l’any, comptant la flota de vehicles d’empresa i privats. Alcobé ha afegit que l’objectiu és situar Andorra en les primeres posicions del rànquing mundial, “amb una quota de mercat del 6%, i entenem que ho podem aconseguir en tres anys”. L’assessor de Medi Ambient, David Astrié, ha assegurat que un estudi realitzat el 2014 evidencia que el vehicle elèctric s’adapta perfectament als models de mobilitat del país.

Aprofitant la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, aquest dijous s’ha signat un conveni de col·laboració entre el Govern d’Andorra, els comuns, FEDA, les distribuïdores elèctriques, l’Automòbil Club d’Andorra i l’Associació d’Importadors de Vehicles per a la implantació del vehicle elèctric i híbrid endollable.

L’objectiu que s’han marcat els actors implicats és aconseguir que d’aquí a tres anys circulin 500 vehicles elèctrics al país, és a dir, entre 150 i 180 a l’any. El ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, ha explicat que la voluntat és situar Andorra com un dels països capdavanters en mobilitat elèctrica i s’espera en tres anys assolir el segon lloc en el rànquing mundial, per darrere de Noruega, “amb una quota de mercat del 6%”.

El conveni que s’ha signat aquest dijous compromet als actors implicats a tenir un paper exemplar i complir amb els seus rols definits en el pla estratègic. Així doncs, el Govern s’encarregarà de dissenyar i aplicar la política d’incentivació del vehicle elèctric, fixar objectius, desenvolupar i modificar el marc normatiu que presenti dificultats, i aplicar avantatges. L’Automòbil Club dinamitzarà i promourà la conscienciació de l’ús del vehicle elèctric, elaborarà informes anyals sobre el mercat, i buscarà la visibilitat a nivell internacional. Per la seva banda, les distribuïdores elèctriques elaboraran els plans d’implantació de les infraestructures de càrrega, del disseny i tipologies, instal·lació dels punts i desenvolupament del sistema de cobrament i facturació nacional. Amb la signatura dels cònsols, els comuns es comprometen a permetre la implantació de punts de càrrega a la via pública, i a facilitar l’aparcament en espais públics. Els concessionaris oferiran i asseguraran el compromís de vehicles, i els seus tècnics comercials i mecànics rebran formació.

Alcobé s’ha mostrat optimista i confia que “aquest projecte d’equip farà possible transmetre la credibilitat en les accions que volem engegar perquè empreses i privats comprin aquests vehicles”. Per la seva banda, la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha anunciat que aquest dimecres es va licitar el primer vehicle elèctric de l’administració i hi ha el compromís de comprar cinc vehicles en els propers tres anys, assegurant que, “la voluntat del Govern és tenir un paper exemplar”.

Tal com ha explicat l’assessor de Medi Ambient, David Astrié, aquest projecte va néixer amb la creació d’un estudi el 2014 que evidencia que el vehicle elèctric s’adapta perfectament als models de mobilitat del país, i tant els vehicles elèctrics com els híbrids endollables cobreixen les necessitats de desplaçament.

Per fomentar el vehicle elèctric s’han previst incentius econòmics com ajudes directes a la compra, incentius fiscals o avantatges en aparcaments públics. També incentius de mobilitat que permetran la circulació pel carril bus o zones d’aparcament específiques, i incentius operatius amb punts de càrrega domèstica gratuïts i xarxa de punts de càrrega pública.

Text i foto: ANA

2 comentaris

  1. No més hi haniran els vehicles de les administracions i parapubliques….pagan tots nos….aqui hi ha qelcom extrany

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *