Andorra ja ha aconseguit en un mes i mig un 6% de la quota de mercat de vehicles elèctrics i híbrids endollables, un objectiu que s’havia marcat a tres anys vista i que situa ja el Principat en segon lloc mundial. Aquestes xifres satisfan l’Executiu, ja que tal com ha comentat el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, ja hi ha reserves de 158 vehicles i 60 ja han estat matriculats. “Ens hem de satisfer perquè Andorra ha apostat de valent i la gent hi ha cregut”, tal com ha remarcat el ministre, que també ha recordat que l’avançament de la partida de 300.000 euros que s’havia fet de l’any que ve ja està esgotat pel que fa als vehicles elèctrics i híbrids endollables i ara s’esperarà a l’any que ve, amb la voluntat que “el màxim de gent possible tingui accés a aquest ajut”. Alcobé ha fet aquestes manifestacions en la inauguració de la instal·lació del primer carregador accelerat instal·lat a la via pública, per part de FEDA, que permet recarregar un vehicle, per fer 100 quilòmetres, en vint minuts.

La voluntat de l’elèctrica és instal·lar una desena de punts a Escaldes-Engordany, Andorra la Vella, Canillo i Encamp, mentre que la resta de distribuïdores s’encarregaran de fer la instal·lació a la resta de parròquies. Aquesta recàrrega al carrer serà gratuïta els pròxims tres anys. De la seva banda, la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha remarcat la voluntat de continuar treballant per a l’impuls a aquest tipus de vehicle i ha exposat, per exemple, que es vol fomentar la circulació a l’exterior i que per això es farà un treball amb França i Catalunya per garantir punts de recàrrega en el recorregut.

 En només un mes i mig l’objectiu que s’havia marcat el Govern (a tres anys vista) que Andorra assolís un 5% de la quota de mercat en vehicles elèctrics i híbrids endollables s’ha aconseguit i ja es troba segona en el rànguing mundial, per darrere de Noruega. De fet, segons ha explicat aquest dijous al matí el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, el Principat ja es troba al 6% d’aquesta quota ja que ja hi ha reserves per a la compra, gràcies als ajuts del programa Engega, de 158 vehicles i ara com ara ja n’hi ha 60 que han estat matriculats. “Ens hem de satisfer perquè Andorra ha apostat de valent i la gent hi ha cregut”, ha manifestat Alcobé, afegint que l’avançament de 300.000 euros de la partida de l’any que ve ja està exhaurit per als vehicles elèctrics i híbrids endollables i ha destacat que ja no es preveu, aquest any, cap més convocatòria sinó que ja s’haurà d’esperar a la següent, el 2017, i a la qual s’hi podran fer canvis amb la voluntat que “el màxim de gent possible tingui accés a aquest ajut”, segons Alcobé

El ministre ha fet aquestes manifestacions en la inauguració del primer punt de recàrrega accelerat que FEDA ha instal·lat a la via pública, al carrer Prada Casadet. La voluntat de l’elèctrica és anar instal·lant progressivament aquests punts fins arribar a la desena i, tal com ha posat en relleu el director de FEDA, Albert Moles, aquest mes de juny s’ubicaran tres punts a Escaldes-Engordany i tres a Andorra la Vella, a més a més d’un a Encamp i un altre a Canillo. Moles també ha destacat que la resta de distribuïdores també ubicaran carregadors a la resta de parròquies, amb la qual cosa s’espera estar en un rati de cinc vehicles per punt de càrrega. La voluntat és, però, anar instal·lant poc a poc més punts si hi ha demanda. Aquesta recàrrega serà gratuïta per als usuaris, que hauran d’anar a buscar la targeta a FEDA. Pel que fa als turistes podran enviar un SMS i rebran un codi a través del qual podran fer la recàrrega, que serà també gratuïta. Moles també ha concretat que aquesta càrrega ràpida al carrer es pot fer en 20 minuts per a 100 quilòmetres

Moles ha destacat que bàsicament aquesta recàrrega es farà al domicili i que el cost serà aproximadament d’un euro per carregar el vehicle per fer 100 quilòmetres, amb la qual cosa, ha remarcat, serà més econòmic que no pas el combustible. En el mateix sentit s’ha manifestat la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Cavó, que ha destacat que la instal·lació del carregador a domicili serà gratuïta i que la xarxa al carrer que serviran per donar “un servei” al conductor que no carregui al domicili i també com a una qüestió de “visibilitat”, per mostrar el compromís del país amb la mobilitat elèctrica. Calvó ha manifestat la voluntat de continuar treballant per impulsar aquest tipus de vehicle i per això ha avançat que el 16 de juny hi ha prevista una reunió de tècnics del país a la taula d’infraestructures elèctriques a Catalunya, amb l’objectiu de poder assegurar el subministrament en trajectes fora del país, garantint que en els punts transfronterers hi hagi el volum de punts de recàrrega suficients.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada