Amàlia Vinyes s’en va del Circuit de Xest més líder tant del MES com del CER

amalia-vinyesAmàlia Vinyes, formant tàndem amb Marca Carol, al volant del Seat León Racer preparat per Baporo MotorSport, van protagonitzar un excel·lent cap de setmana en el Circuto Ricardo Tormo de Xest. Amàlia, que es presentava a l’escenari valencià com a líder de les classificacions provisionals de les Michelin Endurance Sèries (D2) i del Campionat d’Espanya de Resistència (D3), va reforçar aquestes posicions de privilegi en vèncer en la prova de 2h40 vàlida per al primer certamen esment i assolint un segon lloc i un triomf en les respectives carreres de 48’ + 1 volta puntuables pel CER.

El dens timing del cap de setmana es va iniciar amb dues sèries d’entrenaments lliures que es van disputar com a prèvia (divendres dia 12) als moments decisius que protagonitzarien els equips en les jornades següents. Aquests lliures van ser aprofitats, sobre tot per Marc Carol, para retrobés amb el feeling de la competició després de sis mesos sense competir.

Les jornada viscudes en la pista valenciana van estar marcades per la forta calor que va acompanyar a tots els presents des del mateix dia de l’arribada al circuit. Els termòmetres van superar els 30º des de primeres hores del matí arribant a fregar els 40º en els moments de més duresa climatològica.

MICHELIN ENDURANCE SÈRIES (MES)
En els entrenaments oficials (45’), va ser Amàlia la que va sortir a la pista amb l’objectiu de marcar un registre que permetés iniciar la competició entre les línies davanteres de la graella de sortida. Ho va aconseguir en el seu primer intent, concretament en la seva quarta volta va parar el crono en 1’43”360 que, una vegada completada la màniga, seria el segon millor temps entre els turismes (D3).

Malgrat aconseguir el crono en els primers instants d’aquests assajos oficials, Amàlia es va mantenir atenta a l’evolució de la sèrie però sense tornar a la pista: “Era molt difícil millorar alguna posició, com és lògic teníem a tots els GT’s per davant. Vam pensar que era millor conservar rodes pel que pogués passar en carrera”.

En la carrera (2h40’), tot es va desenvolupar segons el previst amb els tècnics de Baporo MotorSport. Va començar la prova Amàlia que va completar el seu relleu (1h20’) de manera regular al ritme que li anaven comentant des del mur. Després de complir amb el handicap acumulat de la prova anterior, va deixar el Seat León a Mac Carol, que va mantenir el ritme adequat per creuar la línia d’arribada en la primera posició dels turismes (D3). Després de pujar al podi Amàlia comentava algun dels detalls viscuts d’aquesta manera: “L’última part del relleu se m’ha fet molt llarg, feia molta calor dins del cotxe … com deia les últimes voltes s’han fet eternes. Tot ha sortit com estava previst i és evident que estem molt satisfets pel triomf aconseguit”.

Classificacions Michelin Endurance Sèries (MES) D3.
1.-Amàlia Vinyes-Marc Carol (Seat León Racer), 2h41’17”999. 2.-Pol Rosell-Z.Makushin-E.Makushin (Seat León), 2h42’32”325, 3.-Jaime Carbó-Antonio Escamez (VW Scirocco) 2h42’41”221.

CAMPIONAT D’ESPANYA DE RESISTÈNCIA (CER)

En els entrenaments oficials (20’ per pilot) del CER,Vinyes-Carol també van complir amb les expectatives creades. En la primera sèrie va competir Amàlia que va marcar un millor temps de 1’43”612. La pilot andorrana comentava al final de la màniga que: Llàstima que en la meva millor volta m’he colat una mica en un dels revolts del final del traçat, he perdut unes dècimes que segurament m’haguessin permès avançar alguna posició.

Per la seva banda Marc Carol va trobar la seva millor versió per marcar un crono de 1’43”221, el millor de la categoria D2.

Les dues carreres (48’ + 1v) van estar marcades pels problemes en les mecàniques que, en major o menor mesura, van tenir conseqüències en les classificacions finals. En la primera carrera, Vinyes-Carol, molt carregats d’handicap, van plantejar la possibilitat de no forçar per estar entre els millors i quedar nets de l’esmentat handicap per a la continuació.

La situació va canviar en la part final de la prova quan van decidir aprofitar la possibilitat d’aconseguir un segon lloc que era molt bo pensant en el campionat: Pel que pugui passar, aquests punts ja els tenim, era l’opinió de l’equip abans de pujar al podi d’aquesta primera carrera.

La continuació encara va ser més positiva per a l’equip número 13 de Baporo MotorSport. De sortida es van trobar que Arrubarrena-Aristi, guanyadors de la primera carrera, es quedaven parats en la pista, uns minuts després van ser De Castro-Escamez els que van tenir problemes, i ja en la part final va ser Pol Rosell el que va trencar un amortidor, va poder tornar a la pista però molt endarrerit. Així doncs, Vinyes-Carol es van limitar a imposar un ritme competitiu que els va permetre guanyar amb claredat.

Classificacions Campionat d’Espanya de Resistència (CER). (D2).
Carrera 1. 1.-Arruabarrena-Aristi (Seat León) 52’11”520, 2.-Vinyes-Carol (Seat León Racer) 52’14”479, 3.-Dasi-Parera (Seat León Racer) 52’19”397.
Carrera 2. 1.-Vinyes-Carol (Seat León Racer) 51’41”064, 2-Dasi-Parera (Seat León Racer) a 3 v., 3.-Pol Rosell-Y. Makushin (Seat León) a 6 v.

TOTES LES NOTÍCIES