vinyesCom bé va comentar en finalitzar el meeting, per Amàlia Vinyes el cap de setmana a Silverstone ha estat més productiu per la informació que ha pogut recollir en el box que pels resultats en les carreres disputades. La pilot, al volant de Seat León Racer preparat per Baporo Motorsport, va completar la primera de les proves disputades en la 13ª posició mentre que en la segona es va situar en la 9ª plaça. Cal esmentar que en ambdues ocasions Amàlia va haver de superar l’handicap que suposa sortir de posicions retardades de la graella de sortida. Un incident en els cronos la va deixar inèdita en aquesta sèrie.

Les previsions climatològiques eren molt pessimistes, la pluja havia d’estar present de manera més o menys continuada en el circuit de Silverstone. Aquestes previsions es van complir però tampoc van molestar als participants en la pista, solament van disputar amb l’asfalt mullat la sèrie d’entrenaments cronometrats, la pluja va caure de manera copiosa abans de començar i una vegada finalitzades les proves.

En les mànigues d’entrenaments lliures (30’ + 30’), Amàlia va viure els primers moments complicats del cap de setmana: ‘En la primera sèrie he anat molt venuda, no feia pràcticament cap traçada de manera correcta, en fi ha estat un inici molt difícil’. Després de comprovar la telemetría i rebre algunes recomanacions d’algun pilot coneixedor del traçat les coses han canviats: ‘Els cronos han començat a millorar i sobretot m’he trobat molt més còmoda al volant de León. Era evident que solament era l’inici d’un llarg cap de setmana ple de novetats’.

La sort va deixar de costat a Amàlia en els entrenaments oficials (30’). Després de situar-se en la segona posició en la seva segona volta Amàlia va tenir una sortida de pista que la va deixar enganxada en la grava de l’escapatòria del revolt 7. Allí es va acabar la seva participació en una sèrie cronometrada que havia començat de manera molt prometedora. Així s’expressava Amàlia en arribar al paddock: ‘Estic molt enfada amb mi, ha estat una sortida que s’hagués pogut evitar i crec que hagués pogut millorar el crono realitzat. La part positiva és que la mecànica no ha sofert cap problema’.

Cal destacar que durant bona part de la sèrie cronometrada Amàlia va mantenir la segona posició. Va ser en la part final quan van superar el seu registre.

En la primera carrera (11 voltes), malgrat sortir des d’una zona retardada, la pilot andorrana va sortir amb decisió i part inicial de la carrera es va situar entre els deu millors. Però a partir de meitat de carrera no va poder mantenir el ritme i va ser superada per alguns rivals sense poder oferir resistència: ‘Sembla ser que ha estat un problema que han tingut més pilots. Intentarem esbrinar que és el que ha passat per poder poder ser més competitius demà’.

Cal afegir que aquesta primera carrera es va disputar a partir de les 17h00. Amb sol, la pista seca i la temperatura va pujar de manera considerable. Unes condicions que gens tenien a veure amb les quals es van córrer els cronos.

Per afrontar la segona carrera (11 voltes), Amàlia i el seu equip van decidir fer alguns canvis en els reglatges per intentar millorar les prestacions del León Racer en algunes situacions concretes. El cotxe va millorar de manera considerable i la pilot andorrana es va poder situar entre els top 10 d’aquesta segona cita de Silverstone. ‘No hi ha dubte que ha estat un cap de setmana molt intens quant a informació rebuda que, en algunes ocasions, no era fàcil d’assimilar . Estic realment satisfeta del que he arribat a aprendre, tant a nivell del circuit com de reglatges del León. L’objectiu principal s’ha complert amb escreix, hem fet tots els quilòmetres possibles i tenim molta informació respecte als reglatges del cotxe per a aquesta pista. La propera temporada vindré amb objectius més ambiciosos’.

A Spa-Francorchamps (Belgica) es viurà, el proper mes de setembre (dia 5. 6 i 7), la quarta cita de l’EUROCUP Seat León 2014, Amàlia estarà entre els protagonistes. Abans, a finals d’Agost, la pilot andorrana complirà amb la invitació de Suzuki Motorsport per disputar el Ral·li de Ferrol al volant d’un Swift Grup A.

Text i foto: Fotopesport 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada