amalia-vinyesAmàlia Vinyes va experimentar sensacions ben diferents en el circuit de Salzburgring. Després de la primera part del meeting, inclosa la primera carrera, la desconfiança en el Seat León Racer era total, el cotxe seguia mostrant-se poc fiable i els problemes s’acumulaven cada vegada que sortia a la pista. Però, en la carrera que tancava la seva participació en el circuit austríac, Amàlia va començar a veure la llum, al final d’un túnel que unes hores abans no semblava tenir sortida. Els resultats de la dues carreres van ser semblats, 11ª plaça en la primera carrera i 10ª en la segona, però la manera d’aconseguir aquests resultats va ser molt diferent.

En les mànegues d’entrenaments lliures (30’ + 30’), Amàlia tenia mes treball del que acostuma a ser habitual. No coneixia la pista austríaca i a més havia de comprovar si les modificacions fetes en el seu SEAT LEON donaven el resultat desitjat per poder competir amb normalitat. En referència a la primera de les tasques apuntades, la menor dels Vinyes es va mostrar molt efectiva en bona part del circuit encara que com ella mateixa comentava al final: ‘A l’últim sector, abans d’entrar en la meta, perdo unes dècimes que fan que em costen diverses posicions en la classificació.

Amb la informació rebuda, sobretot del Marc (Carol), intentaré modificar les traçades en aquestes zones. Quant al Seat León? La veritat és que no sóc gens optimista. Se m’ha tornat a parar, a mi i a varis dels meus rivals, i això és un indicatiu clar que el problema segueix vigent i que les modificacions aplicades per SEAT no estan donant el resultat esperat’.

La situació va empitjorar de manera alarmant en els entrenaments oficials (30’), la pilot andorrana va haver de superar un cúmul de despropòsits que la van obligar a passar pel box en tres ocasions per finalment poder marcar un temps, lluny del que havia marcat en els lliures, y poder sortir des de la part posterior de la graella de sortida (19ª plaça, 1’28”984). Amàlia comentava d’aquesta manera els que han estat, probablement, els 30’ més llargs de la seva trajectòria esportiva: ‘Solament iniciar la sessió em vaig quedar sense frens, el pedal a baux de tot i el cotxe que no parava, com vaig poder vaig arribar al box, els tècnics de Baporo Motorsport ho van trobar tot correcte i vaig tornar a a pista. Vaig repetir la maniobra anterior dues vegades més fins que semblava que el problema estava resolt. Em vaig llançar a la desesperada a marcar un temps de cara a la graella de la carrera i llavors va reaparèixer el problema electrònic… En fín que en la meva última opció de marcar temps i amb la concentració i l’ànim per terra, vaig aconseguir marcar un crono que em permetia estar en la graella de sortida’.

Cal destacar, que en l’apartat dels frens el problema provenia d’un mal funcionament del disc flotant.

Una vegada acabades les sèries d’entrenaments, els responsable de Seat Sport es van reunir amb els caps dels equips i els van comunicar que, malgrat els problemes, l’EUROCUP seguia endavant amb la modificació següent: Per a la classificació campionat es descomptarien els dos pitjors resultats. .

En opinió de l’Amàlia, ‘la primera carrera (13 voltes): Ha estat un caos. La 11ª posició final no és un mal resultat tenint en compte que sortia des de molt enrere però… És aviat per treure conclusions. El León segueix fallant, encara que ara s’ha aconseguit no haver de parar per treure’l (de vegades) del mode avaria. Estic convençuda que, pels moviments que he vist a la pista, als meus rivals directes també els ha fallat’.

Com es pot comprovar, Amàlia segueix desconfiant del seu nou León, el motiu real dels problemes segueix sent una incògnita i caldrà esperar que passa demà (dia 25), a l’última cursa que es disputarà en terres austríaques.

En la segona carrera (13 voltes), el canvi va ser significatiu. La pilot andorrana va continuar amb l’handicap de sortir molt enrere (19ª posició) però va superar amb habilitat els nervis inicials de la prova que va acabar amb 4 pilots fora de la pista i el safety car (cotxe de seguretat) al capdavant del grup de participants. Amàlia va millorar posicions i va arribar a situar-se entre els top 10 (concretament 9ª) i en aparença el Seat León Racer va funcionar sense problemes. Aquest era el seu comentari després de deixar el cotxe al parc tancat: ‘Solament una vegada va semblar que el cotxe perdia potència, de totes maneres es va recuperar. Estic contenta perquè almenys he pogut lluitar amb normalitat en una carrera… de tota manera ara mateix no puc ser optimista, aquests primers compassos del campionat han estat molt durs per a tots’.

L’EUROCUP Seat León es prendrà un mes i mitjà de descans en el qual solucionar els problemes de joventut del Seat León Racer ha de ser l’objectiu primordial perquè els equips i pilots puguin competir amb normalitat. La propera cita serà en Silverstone (Anglaterra) els dies 18, 19 i 20 de juliol.

Text i foto: Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada