Amàlia Vinyes confirma la seva presència al CERA 2015

analia vinyes

Després de quatre temporades centrada pràcticament al 100% en les proves de circuits, Amàlia Vnyes ha decidit donar una pas més en la seva trajectòria esportiva i afrontar el calendari 2015 del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt (CERA).

Per afrontar aquest nou repte, la pilot andorrana comptarà al seu costat amb un copilot de contrastada experiència com és Cándido Carrera. El vehicle escollit és un Ford Fiesta R2 preparat a les instal·lacions del preparador lleonès Roberto Méndez.

Una vegada confirmada la presència al CERA, Amàlia afrontarà aquesta temporada un calendari molt dens i en el qual alguns mesos alternarà proves de ral·lis i circuits sense gairebé temps de recuperació, així ho explicava la menor dels Vinyes: Malgrat ser molt diferent al que estic acostumada, els ral·lis és una especialitat que m’agrada i hem pensat que, després de vèncer en les últimes temporades en el Campionat d’Espanya de Resistència (CER), era el moment d’intentar aquesta nova experiència. Cal destacar que la prioritat d’Amàlia serà l’EUROCUP Seat León: “No hi ha dubte, una vegada comprovats els calendaris de tots dos campionats ens vam adonar que solament hi ha un cap de setmana que coincideixen proves. Serà el 9 i 10 de maig quan es disputarà la prova de la EUROCUP a Estoril i el Ral·li Sierra Morena. En aquest cas competiré a Estoril”.

El cap de setmana vinent iniciarà la seva marxa en els ral·lis 2015, participarà al Ralli do Cocido que es disputarà a Galícia: “Abans de sortir al Ral·li Illes Canàries volia provar el Ford Fiesta R2 i fer els meus primers quilòmetres amb el Candido a la meva dreta. La prova gallega serà un excel·lent escenari per dur a terme aquest test”.

Cal esmentar que Amàlia no ha pilotat mai un vehicle d’aquestes característiques i que fins ara la seva copi habitual era Aintzane Goñi que per motius professionals, solament s’asseurà a l’habitacle del Fiesta en ocasions puntuals.

El Ralli do Cocido, prova inaugural del campionat gallec de l’especialitat, s’iniciarà divendres que ve (dia 20) amb la disputa, d’una super especial de 1,700 km.

La prova organitzada per l’Escudería Lalín-Deza  tindrà un total de 13 especials amb 127 km que es disputaran contra el crono. Com sempre a Galícia la incògnita serà la climatologia, Amàlia preferiria fer aquest primer test amb l’asfalt sec.  

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES