Amàlia i Joan Vinyes guanyen la D4 dels 500 km d’Alcanyís

vinyesAmàlia i Joan Vinyes, al volant del Seat León MKII preparat per Baporo Motorsport, van aconseguir el triomf entre els vehicles de la Divisió 4 (D4) en els 500 km d’Alcanyís, disputats a la pista de Motorland.

Els germans Vinyes van completar un total de 110 voltes a l’esmentat circuit, dos més que els seus immediats seguidors, els seus companys en l’equip Baporo, Marc Carol (marit de Amàlia) i els pilots russos Bergardt i Zhuralev. El tercer calaix d’aquest podi va estar ocupat per l’equip italo-espanyol Dermarchi-Garcia-Salern. Els tres equips van competir amb Seat León MKII.

Cal esmentar, que la prova organitzada per V-line Organització va tenir un total de 34 vehicles inscrits amb un centenar de pilots. Els participants es van repartir en 8 divisions diferents en funció de les prestacions del seu cotxe. Les classificacions i en conseqüència el lliurament de trofeus es van fer per divisions sense que hi hagués un podi absolut de la prova.

Quant a la climatologia, el fred i sobretot el fort vent que va acompanyar a tots els presents en les instal·lacions del circuit aragonès van ser els protagonistes. Just abans d’iniciar-se els 500 km l’arribada de la pluja semblava imminent. Per sort d’alguns i pena per a uns altres, el líquid element va passar de llarg i les 4 hores de competició es van disputar amb l’asfalt sec.

La jornada prèvia a la disputa dels 500 km, els equips, que ho van desitjar, van gaudir de l’oportunitat d’efectuar assajos privats en la variant del traçat de Motorland en què es disputaria la prova de resistència. En aquesta ocasió el traçat triat va ser el que habitualment utilitzen els pilots de MotoGP, en el qual es canvia la corba de gairebé 180º amb la qual els cotxes afronten els últims metres abans de l’entrada a la recta de meta, per una corba molt ràpida que s’inicia en la part final de la llarga recta de contra-meta. Van ser varis els equips, entre ells els germans Vinyes, que van estar provant aquest nou traçat abans d’iniciar els 500 km.

Durant les primeres hores del dissabte (dia 30), Amàlia i Joan van complir el pla previst pels 45’ d’entrenaments lliures, en els quals cada pilot havia de completar 3 voltes com a mínim. Seguidament arribava el moment de decidir la graella de sortida en els 45’ d’entrenaments oficials. En aquest cas solament va competir Joan que amb un crono de 2’03”620 va obtenir en el segon millor registre de D4, a 3 dècimes de Marc Carol, i una plaça en la cinquena línia de la graella de sortida. Al final Joan no dubtava a afirmar que : ‘Era un bon resultat de cara a iniciar la prova sense complicacions. La sortida en aquest tipus de proves no és tan determinant, per aquesta raó hem decidit no fer un nou intent per rebaixar el temps. A més amb tants cotxes en la pista i de prestacions tan desiguals enxampar una volta bona al 100% no és gens fàcil’.

La carrera va ser relativament tranquil·la per als pilots andorrans. És evident que van haver de donar el millor de si mateixos en la pista, però l’estratègia preparada va funcionar a la perfecció i després de la primera hora de competició ja eren líders de la D4. Els relleus entre Joan i la seva germana es van anar succeint sense que les diferències amb els seus rivals es veiessin afectades.

Així doncs al final triomf clar en una prova en la qual en anteriors participacions no havien tingut la mateixa sort. Satisfacció enorme per l’èxit aconseguit i nova celebració en el podi de Motorland : ‘Si fa un mes celebràvem el títol de Amàlia en el CER 2013, avui hem estat en el esglaó més alt del podi en una prova en la qual cal mantenir la concentració al màxim durant les quatre hores que dura la prova.¡ Així s’expressava Joan en baixar del podi, mentre que Amàlia afegia : ‘Vaig començar amb algun dubte perquè els relleus eren molt llargs, gairebé 1 hora, però tot ha sortit bé. No hi ha hagut problemes en els moments decisius de fer els canvis de pilot i aprofitar la mateixa entrada per canviar rodes i repostar. En l’últim relleu fins i tot m’han comentat que no hi havia cap inconvenient en tirar a fondo, la gasolina no era un problema. Encara que tampoc era necessari ja que el rival més proper el teníem a 2 voltes’.

Tal com insinuaven els germans Vinyes, és cert que en aquest final de temporada el circuit d’Alcanyís ha estat el seu talismà, Han completat dues grans actuacions en un mes de diferència i han aconseguit els títols als quals tenien opcions. Millor impossible.

TOTES LES NOTÍCIES