Alumnes de l’Alt Urgell podran treballar les energies renovables

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell ha presentat als centres d’ensenyament un recurs educatiu sobre la transició energètica, adreçat a l’alumnat del cicle superior de primària. El projecte té com a objectiu principal donar a conèixer les energies renovables i el concepte de transició energètica d’una manera dinàmica i amb l’ús d’una metodologia de treball per projectes. L’acció forma part del programa PIRINNOWA’TT, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de projectes innovadors i experimentals.

Amb aquest recurs educatiu es vol explicar els diversos usos de l’energia; les dues grans tipologies d’energies (renovables i no renovables) i la transició energètica vinculada a l’oportunitat de crear noves professions i nous llocs de treball. Alhora, es proposa involucrar els estudiants en els projectes de transició energètica a nivell local.

El projecte educatiu està estructurat en tres parts. En primer lloc, es farà una introducció a través d’una notícia que apareix en un rotatiu fictici. El segon element és un diari, escrit en forma de conte, en el qual la seva protagonista, l’Arlet, introdueix els continguts que es tractaran. Finalment, els centres disposaran d’una guia docent amb recursos per treballar, dins i fora de l’aula, els conceptes que apareixen al conte.

Caixa misteriosa

L’activitat s’inicia quan els alumnes llegeixen la notícia que s’ha descobert una caixa misteriosa a l’interior de la qual hi ha un llapis de memòria. A partir d’aleshores, els joves es posen en marxa per intentar desxifrar el contingut del suport informàtic. Al llapis de memòria hi troben el diari de l’Arlet, una nena del futur que explica el món on viu. A poc a poc, els estudiants descobreixen els motius que han dut la noia a comunicar-se amb els nens i les nenes del passat i quin és el seu objectiu final.

Per la seva part, la guia docent ofereix múltiples activitats relacionades amb els capítols del diari de l’Arlet, moltes vinculades al territori. Les propostes encaixen en el currículum i l’avaluació per competències que estableix el Departament d’Educació de la Generalitat.

La idea final de la iniciativa és generar consciència en els alumnes per tal que s’involucrin en la transició energètica, que es considera “una gran oportunitat per crear un món millor”.

TOTES LES NOTÍCIES