Alpify s’ha convertit en un dels mitjans més escollits pels ciutadans en cas de necessitar una localització urgent o un altre tipus de incidència en aquests sentit. El mes de novembre va finalitzar amb la xifra record d’un milió d’usuaris que s’han descarregat aquesta aplicació gratuïta, molt per sobre d’altres apps dissenyades per a casos d’emergència. Durant algunes jornades es va situar en número de descàrregues només per darrere de les principals xarxes socials, fet que posa de manifest la importància creixent que han adquirit les qüestions relatives a les mesures que prenem per garantir la nostra seguretat.

A la vista d’aquests bons resultats i gràcies a la demostrada eficiència del sistema, Alpify ha dissenyat un Pla d’Internacionalització que ve precedit d’una ampliació de capital en el que es donarà entrada a l’accionariat a Fons de Capital Risc. Alpify te previst exportar el seu model de negoci a altres països. De moment, a Espanya la companyia funciona amb acords puntuals amb els serveis d’emergències de diferents comunitats autònomes (País Basc, La Rioja, Aragó, Cantàbria, Extremadura), d’Andorra i amb els Serveis de Rescat de Caracas (Venezuela). A més, és la app que utilitzen els serveis d’emergència de les estacions de Grandvalira i Vallnord a Andorra; La Grave, Gavarnie Gédre, Font Romeu, Saint Lary, Guzet i Artouste, a França; Valle Nevado a Chile i Las Leñas a Argentina. També col·labora de forma directa amb la FEEC (Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya), el Real Automòbil Club de Catalunya (RACC) i a Federació Espanyola d’Esports de Muntanya i Escalada.

800 rescats a l’estiu i augment previst per aquest hivern

L’aplicació ha permès realitzar 800 rescats reals al llarg d’aquest estiu en diferents circumstàncies. Els accidents més habituals en els que ha intervingut són sinistres a la muntanya i en carretera, persones grans i nens perduts, accidents domèstics i intents de robatori.

De cara a la campanya d’hivern, especialment en relació a excursions, viatges i esports de muntanya, s’esperava un augment dels usuaris que s’ha materialitzat abans de que comencin les inclemències típiques d’aquesta estació.

La seva gran capacitat de localització i la facilitat d’ús són les claus de la gran acceptació que aquesta aplicació mòbil te entre els seus usuaris. El seu ús s’ha popularitzat a totes les zones d’Espanya, per a qualsevol tipus de sinistre i entre una àmplia gama d’usuaris, tant per edat com per procedència.

Tecnologia de vanguardia de fàcil ús, inclús sense Internet

Alpify utilitza una tecnologia de geolocalització de gran exactitud i treballa en contacte amb els serveis d’emergència de les comunitats autònomes per a determinar l’indret on es troba la persona necessitada d’assistència, conèixer el problema més ràpidament i poder facilitar l’ajuda més precisa. Per això, disposa d’un panel de control “online” totalment adaptat a les necessitats dels serveis d’emergències 112/911. En l’actualitat, està present a tot el territori nacional i és el mètode d’alerta més ràpid en cas de sinistre, amb un temps mitjà de 30 segons. El seu ús també està indicat per a rebre alertes en cas de grans catàstrofes o accidents. La comunitat amb més incidències registrades és Catalunya, seguida de la Comunitat de Madrid i Andalusia.

L’aplicació, disponible per a múltiples plataformes (Android, iPhone i BlackBerry), geolocalitza a l’usuari que es troba en una situació d’emergència, el qual ha de portar el mòbil encès i Alpify connectat. Al posar-se en contacte amb el servei d’emergència (polsant un botó o trucant al 112), aquest localitzarà d’immediat la posició per a donar avis al personal de rescat. Si la situació es presenta en un lloc sense cobertura a Internet, el sistema fa arribar l’alerta a través d’un missatge SMS. En cas de que l’usuari no estigui en condicions o estigui fora de cobertura aquesta aplicació permet als serveis d’emergència rastrejar els moviments immediatament anteriors a la pèrdua de senyal per acotar la zona a on es troba la persona buscada i reduir el temps del procés de rescat. És especialment recomanable per a la gent gran i nens que han de fer desplaçaments sols.

Alpify permet també enviar missatges relacionats amb qüestions de seguretat a tots aquells usuaris que la tinguin descarregada podent fer-ho, inclús a temps real posant en comunicació a l’usuari amb els equips de rescat que treballen en la seva localització. Altres interessants aplicacions passen per la localització d’usuaris en aglomeracions de gent o zones d’oci nocturn, així com de persones grans necessitades d’atenció contínua. La seva innovadora tecnologia permet a més la geolocalització “indoor” gràcies a la triangulació WiFi.

Actualment s’està treballant en la integració de drons al sistema de geolocalització com un complement per a millorar la seguretat i facilitar el treball dels serveis d’emergència, així com per a reduir la duració i les despeses de les operacions de rescat.

Sobre l’empresa

Alpify Software és una empresa líder en solucions de geolocalització de persones en cas d’emergència, amb dos socis principals: Grup Basera, empresa amb més de 50 anys d’experiència en el món de la muntanya i Grup Inspirit, companyia internacional amb seu a Barcelona dedicada a solucions tecnològiques. Forma part del grup empresarial Inspirit, composat per més de 250 treballadors, un 85% dels quals són enginyers informàtics. Està present en nombrosos països del món com Espanya, Argentina, Estats Units, Andorra i França. A més, l’empresa té com a soci a La Caixa Capital Risc. El fundador de Alpify és Guillem Viladomat, nascut a Andorra l’any 1988.

Nascut per atendre les necessitats de seguretat d’una estació d’esquí i el rescat de muntanya amb l’objectiu de donar facilitats als serveis d’emergència per a una localització més eficaç; l’ús de l’aplicació s’ha estès a gairebé qualsevol situació d’urgència.

Text. Alpify

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada