Aliments màgics per aconseguir un cabell bonic i saludable

Sense cap dubte, mantenir una alimentació equilibrada és bo per a la nostra salut, però també influeix molt positivament en l’aspecte del nostre cabell. Avui posem la nostra atenció en els aliments que ens poden ajudar a tenir un pèl bonic i saludable.

“Molta gent utilitza productes capil·lars sense determinats components, com les silicones o els parabens, o opten per reduir dràsticament l’ús d’eines com assecadors o planxes. La majoria, però, no té en compte la seva alimentació a l’hora de mantenir un cabell sa”, expliquen els experts de Olaplex (la marca preferida de Kim Kardashian per recuperar el seu cabell després decoloracions i tints extrems i repetitius), tractament que repara i protegeix el cabell davant de canvis de color i altres processos químics i tèrmics.

Aconsegueix un cabell bonic i saludable cuidant la teva alimentació
Pipes de gira-sol
Biotina. La biotina és una vitamina ideal per a mantenir un pèl cuidat, i és que no només li confereix força, sinó que, a més, prevé la seva caiguda i estimula el seu creixement. Està present en molts aliments, si bé és cert que aquells en què pots trobar-la en major quantitat són els ous i els plàtans. Si, a més, ets fan de les pipes, estàs de sort, i és que les llavors de gira-sol són una font excel·lent de biotina!

Salmó
Omega-3. Segur que, durant els últims anys, has sentit parlar molt de l’Omega-3, sobretot en publicitat. No obstant això, és probable que no coneguis els beneficis que pot aportar al teu cabell. En primer lloc, aquests àcids grassos ajuden a reduir la sequedat del cuir cabellut i la caspa. En segon, aporten al pèl força i elasticitat, evitant que es trenqui amb facilitat. El trobaràs en el peix, sent el salmó una de les varietats que compta amb un major alt contingut en Omega-3.

Nous
Zinc i seleni. Aquests dos minerals no només són perfectes aliats de pell, ungles i vista, sinó que també tenen un gran efecte positiu en el cabell. El seleni actua com a antioxidant, mentre que el zinc contribueix al creixement i força del pèl. Alguns aliments que et aportaran la dosi necessària de zinc i seleni són mariscs com les gambes o fruita seca com les nous.

Soja
Proteïnes. Més del 90 per cent de cadascuna de les teves fibres capil·lars està composta per proteïnes. Per això, en molts casos, la manca d’ingesta de proteïnes pot donar lloc a la caiguda del cabell i un menor creixement. Encara que abusar-ne tampoc és recomanable, sí que és convenient incloure-les en la teva dieta en forma de carn, com pollastre o gall dindi, o de llegums, sent la soja o les mongetes dues de les que més contingut proteic tenen.

Kiwi
Fruites i verdures. Sí, segur que has escoltat centenars de vegades que el consum de fruites i verdures és obligatori. Però si els experts ho diuen, per alguna cosa serà! En el cas de la salut capil·lar, els vegetals com el bròquil, la col verda o carabassa suposen una gran aportació de vitamina A, fonamental pel manteniment òptim del cabell. Pel que fa a les fruites, el kiwi i les groselles negres són ideals pel seu contingut en vitamina C, que enforteix i ajuda a combatre la sequedat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.