En presència de la ministra de Foment, Ana Pastor, i de bona part dels alcaldes de la zona pirinenca, s’ha dut a terme aquest dimarts a la tarda la signatura entre els governs andorrà i català del protocol d’entesa per a l’obertura d’operacions comercials de l’aeroport Andorra – la Seu. La signatura ha anat a càrrec del ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, i el conseller de Política Territorial, Santi Vila. En el decurs de l’acte, el ministre Alcobé ha avançat que ja hi ha operadors interessats per donar servei des de l’aeroport, un cop s’enllesteixi el full de ruta que situa l’estiu com a data límit perquè esdevingui públic i comercial.

El ministre d’Economia i territori, Jordi Alcobé ha destacat que ja ‘hi ha diversos operadors interessats a fer el servei’ des de l’aeroport, tant a Andorra com a Catalunya, i que hi ha ‘diferents contactes’, tot i que no ha volgut avançar cap nom.

Alcobé ha dit que es tracta d’una infraestructura d’interès nacional i transpirinenc i per aquest motiu ha destacat el ‘paper actiu’ que tindrà Andorra en aquest aeroport, ‘començant pel nom Andorra – la Seu’.

El ministre ha declarat que el model de gestió i explotació serà conjunta entre la Generalitat i el Govern. La fórmula d’aquesta explotació encara no està definida, però no es tanca la porta a una concessió o a les fórmules de col·laboració pública-privada que es considerin oportunes.

La col·laboració entre els dos governs també hi serà en la promoció de la infraestructura i la cerca de companyies interessades en operar a l’aeroport.

El document de protocol que han signat Jordi Alcobé i Santi Vila, en presència de la ministra de Foment, Ana Pastor, i bona part dels alcaldes del territori, entre ells el de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, ‘permet avançar a pas ferm cap a tenir un aeroport públic i comercial’, ha declarat Alcobé, un cop s’hagin fet les inversions per part de Catalunya, i amb el suport del govern espanyol i de l’andorrà.

La requalificació de l’aeroport permetrà acollir també vols turístics, de passatgers, mercaderies, correus o aerotaxis. El protocol també preveu que es puguin realitzar convenis específics respecte a la gestió i explotació de l’aeroport, i la promoció i recerca d’operadors de cara a la implantació d’activitat comercial.

Es tracta d’un pas més en el full de ruta pactat el 3 de setembre a Madrid, en la reunió que es va mantenir a tres bandes, i que permet avançar inversions i posar data límit al maig-juny perquè pugui ser requalificat de privat a públic i comercial.

La inversió inicial, com ja s’havia avançat, va a càrrec del Govern de la Generalitat amb un milió d’euros que permetrà, segons ha explicat el conseller Santi Vila, executar ‘les exigències i requeriments per dur a terme activitat aèria’.

Santi Vila ha fet referència a la importància de ‘deixar enrere les velles definicions de límits administratius i preocupar-se de millorar la vida de la gent, i l’aeroport segur que servirà’, posant especial èmfasi en la defensa de la marca Pirineu.

Per la seva banda, la ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat que des del govern espanyol ‘s’estan fent tots els tràmits perquè l’aeroport estigui operatiu a l’estiu’. Entre aquests tràmits hi ha l’ordre ministerial per a la reserva de l’espai aeri. Pastor ha destacat el benefici que reportarà la infraestructura per al creixement econòmic, social i cívic del territori.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada