El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha assegurat aquest divendres que durant la reunió mantinguda amb el prefecte de l’Arieja, Salvador Pérez, i el director adjunt de la Direcció Interdepartamental de Carreteres del Sud-oest de França, Didier Bach, el Govern francès s’hauria compromès a invertir en la xarxa de protecció d’allaus que manca en alguns trams de la carretera de l’Ospitalet a Andorra i que la voluntat és acabar aquests treballs ‘aquest any’. Alcobé ha valorat molt positivament la trobada per les garanties ofertes per l’executiu francès, que ha proposat fer un balanç de les tasques realitzades a la tardor.

Durant la inauguració de la jornada tècnica La viabilitat hivernal i el compromís amb la mobilitat, organitzada per l’Associació espanyola de la carretera i promoguda per l’Associació d’empreses de conservació i explotació d’infraestructures (Acex), el ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha indicat que cal diferenciar entre un any excepcional quant a neu i gel i les condicions d’alt risc d’allau d’algunes zones. Dos factors, però, que han portat al tancament dels accessos des de França aquest hivern i pels quals l’Executiu andorrà manté reunions amb les autoritats veïnes per posar-hi remei.

És el cas de la trobada mantinguda aquest dijous amb el prefecte de l’Arieja, Salvador Pérez, i el director adjunt de la Direcció Interdepartamental de Carreteres del Sud-oest de França, Didier Bach, on es va acordar ‘concentrar esforços’ perquè aquesta situació no es torni a repetir i es pugui complementar amb una major coordinació entre les administracions.

Segons Alcobé, les autoritats franceses han fet un ‘plantejament real’ d’anar invertint en la xarxa de protecció d’allaus, sobretot pel que fa al catex que s’ha d’acabar d’instal·lar en alguns trams de la carretera de l’Ospitalet a Andorra. El ministre ha assegurat que hi ha el compromís de fer les inversions ‘al llarg d’aquest any’.

Es tracta d’inversions ‘importants’ sobretot en catex ja que cal acabar de cobrir amb aquest sistema una part de la carretera on no hi ha instal·lacions d’aquest tipus, ‘el que obliga alguna vegada a tancar el túnel de Pimorent’, ha apuntat el titular de Territori. ‘Andorra està disposada a col·laborar amb aquesta infraestructura si s’escau’, ha dit Alcobé, és a dir, si el govern francès ho considera necessari.

Aquestes inversions faran que en anys ‘normals’ quant a neu hi hagi menys talls en els accessos al Principat des de França, ha apuntat Alcobé, però ha reconegut que amb ‘condicions d’anys atípics’ de neu com les d’aquest hivern és ‘molt difícil’ evitar altres tancaments.

A més d’aquest acord d’accions que es duran a terme durant aquest any, també s’ha fixat una altra trobada per fer balanç a la tardor i abordar les inversions per a la campanya 2014, així com coordinar les accions a realitzar durant l’hivern.

Pel que fa al tancament del túnel de Pimorent durant set mesos, Alcobé ha assenyalat que s’ha programat en dos períodes a l’estiu, quan l’accés a Andorra està garantit ‘perquè no hi ha problemes de risc d’allaus ni de neu’. Així, ha dit, es pot ‘compaginar l’accés a Andorra amb aquestes obres de manteniment’.

A més, el ministre d’Economia i Territori ha considerat que la desviació pel coll de Pimorent també es pot ‘promocionar a nivell turístic’ ja que la muntanya de Pimorent ‘és prou maca’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada