Albert Llovera: “Tornar a guanyar el grup N és el nostre objectiu”

lloveraPoc temps ha tingut Albert Llovera per assaborir la seva excel·lent actuació en el passat Dakar. La temporada convencional és a punt d’iniciar-se i era imprescindible engegar el sistema per poder estar al podi de sortida de la primera prova del Campionat d’Espanya de Ral·liis de terra, el proper 22 de març a la localitat murciana de Lorca.

Per a l’edició del 2014 de l’esmentat campionat, Albert compta amb Àlex Haro com a copilot en l’habitacle del Abarth Grande Punto S2000. Els tècnics de PCR Sport tindran a les seves mans tant la posada a punt de l’Abarth, prèvia als ral·lis, com el solucionar, al parc d’assistència de cada prova, els possibles problemes que puguin sorgir en les especials.

Com comentàvem, el temps de recuperació que ha tingut Llovera després d’una prova tan dura com el Dakar ha estat mínim. Completar el pressupost per tornar a lluitar pel títol de Grup N (campió en el 2012) de l’espanyol de terra, es va convertir en un tema que s’havia de resoldre amb urgència, així s’expressava: “No podíem perdre ni un segon i havíem de concretar cites amb els patrocinadors. Ara mateix hem concretat l’acord amb Fiat un any més i, en general, estic molt satisfet de com estan evolucionant els diferents contactes que he tingut. Encara amb serrells per polir, la nostra participació al Campionat d’Espanya de ral·lis de terra està assegurada, és evident que volem estar, un any més, en la lluita pel grup N. Hi ha rumors que aquesta temporada el campionat estarà molt més disputat, nosaltres volem estar en la lluita, sobretot si la competència es encara més exigent”.

L’acord amb Fiat comentat, ens porta a pensar que seguirà una temporada més al volant del Grande Punto S2000, tot un clàssic a la terra espanyola. Aquest era el comentari d’Albert sobre aquest tema: “Seguirem amb el S2000 revisat fins al més mínim detall. També m’agradaria seguir millorant en alguns aspectes dels comandaments. No tinc cap dubte que si podem introduir algun dels canvis que tinc en ment, serem més competitius i podrem estar entre els més ràpids del campionat de manera més regular”.

Tal com apuntava Albert, sembla que la present edició del Campionat de Ral·lis de terra serà molt més atractiva per als equips i pilots en general. Fa diverses setmanes es va presentar un calendari complet de sis proves, en el qual cal destacar la presència de la majoria d’organitzadors que en la passada edició van viure amb entusiasme la seva primera experiència en el certamen.

El calendari previst per aquest 2014 té les següents proves:

21 i 22 de març, Lorca (Múrcia), 26 i 27 d’abril, Rallye Concello de Curtis (A Coruña), 17 i 18 de maig, Rallye Andalucia, 21 i 22 de juny, Rallye del Bierzo (Ponferrada-León), 6 i 7 de setembre, Cervera (Lleida), 15 i 16 de novembre, Riolobos (Càceres).

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES