Albert Llovera se supera en la jornada més complicada, de moment, del Dakar 2016

La 8a etapa (Salta – Belén) començava amb la incertesa del que podia passar després d’una jornada de desconnexió, almenys parcial, de la competició. La nota positiva és que per a Albert Llovera-Charly Gotlib-Jaromir Martinec (Tatra 521) tot ha continuat com en jornades anteriors, millorant les seves prestacions en l’etapa més complicada i pujant posicions en la classificació general, encara que el llast dels problemes de la primera jornada segueixen pesant molt.
En la meta de Belen, Llovera i els seus companys van ocupar la 24a posició amb un registre de 6h18’49”.

Fins a aquest instant (20h00 a la Argentina) solament han arribat a meta 25 camions, per tant no és possible establir la classificació general provisional.

La tornada a la competició després de la jornada de descans es va iniciar amb un enllaç d’un centenar de quilòmetres travessant el Parc Nacional de Los Cardones. A continuació un primer sector cronometrat (110 km), un enllaç de 141 km i el segon sector de velocitat de 140 km. Una vegada creuada la línia d’arribada, els participants encara els quedaven 130 km per arribar al vivac de Belen.

En total més de 14 hores en l’habitacle del Tatra per completar els gairebé 800 km que separen Salta de Belen.

L’equip del Bonver Dakar Project Tatra 521, van acabar el primer sector cronometrat en la 28a posició però amb diferències mínimes respecte als rivals que el precedien, amb un crono 10’ inferior hagués estat en el top 20 d’aquest parcial. Així doncs les sensacions eren immillorable per afrontar la segona part cronometrada del dia, la més complicada.

Llovera-Gotlib-Martinec, van ser també molt regulars en les condicions més complicades (fora pista) i van aconseguir l’esmentada 24a posició, a 1h36’50” de l’equip guanyador de la jornada, el Iveco pilotat per DeRooy-Torrallardona-Rodewald que va aconseguir el seu segon triomf en la present edició del Dakar, i és el líder provisional de la categoria de camions.

La jornada de descans va estar ben aprofitada, segons ens comentava Llovera: “Els mecànics li van donar un bon repàs al Tatra, mentre que per la meva part vaig passar la meva ITV particular, el cos comença a notar l’esforç. Els braços, sobretot l’esquerre, acaba les etapes una mica inflat. També tinc un cop a les cames, és de suposar que en algun salt he donat algun cop en els comandaments … no ho veig fins que puc canviar-me de roba. En fi de moment hem recuperat forces veurem si seran suficients per anar sortejant el que ens falta”.

La incògnita que tenia Albert al moment de prendre la sortida, es va anar desvetllant a mesura que van passar les hores: “Era d’esperar que seria una jornada llarga, gairebé 800 km, però amb dificultats que fins ara no havien aparegut. Sobretot en el segon sector, els primers trams de sorra i zones de navegació en les quals s’auguraven llargs passejos per trobar alguns waypoints. Ha estat dur, també per la calor, però hem lseguit a mateixa línia de regularitat que en etapes anteriors i hem arribat a Belen amb temps per preparar l’etapa de demà amb certa tranquil·litat. Estic cansat però molt content de com està sortint la carrera”.

Doncs per demà (dia 12) més del mateix. Sortida i arribada en el vivac de Belén i amb les mateixes dificultats, segons expliquen, amb un grau més d’exigència. Seran “solament” 400 km (concretament 396 km), dels quals 295 km seran cronometrats i sense pistes que seguir. Dunes amb vegetació (herba de camell), rius secs, … i tot amanit amb una forta calor que, segons les previsions, acompanyarà demà als competidors. Sens dubte la climatologia està sent la gran protagonista extradeportiva de la carrera.

Text i foto: Fotoesport

TOTES LES NOTÍCIES