Albert Llovera molt motivat per tornar al Mundial de Rallycross2

Albert Llovera tornarà a competir el cap de setmana vinent (dies 11, 12 i 13 de maig) en una especialitat en la qual va tenir un pas fugaç (3 meeting) fa dues temporades, el Campionat del Món de Rallycross2 (RX2).

Amb l’experiència acumulada aleshores posada al servei del seu equip de sempre, PCR Sport i Guidosimplex, han treballat de valent per tenir una mecànica competitiva en la primera cita de la temporada.

El primer escenari al qual s’enfrontarà Llovera, serà el Circuit Jules Tacherny, un traçat d’una mica més d’1 km, situat en la localitat belga de Mettet, prop de Charleroi i també a pocs quilòmetres de la frontera francesa. La pista de l’esmentat traçat té, en concret, 1149 metres dels quals el 61% són d’asfalt i la resta de terra.

La prova es disputarà segons el format habitual del RX2, És a dir, es disputaran 4 mànegues de classificació, després de les quals es farà una classificació provisional amb les puntuacions obtingudes en cadascuna d’elles. Els 12 primers d’aquesta classificació disputaran dos semifinals (6 pilots en cadascuna elles) i els 3 millors de cada semifinal correran la primera final de la temporada.

Des que va prendre la decisió de tornar al RX2, Llovera i el seu equip no han escatimat esforços per arribar Mettet amb els deures fets, D’aquesta manera resumia el pilot d’Andorra la Vella les últimes setmanes de preparació: “Ja vaig comentar que l’experiència de les GSeries al volant del GIAND va ser un primer pas important de preparació pel RX2, tot i que no teníem del tot definida la nostra presència en l’esmentat certamen. Una vegada acabada l’experiència del gel, tant els tècnics de PCR Sport com de Guidosimplex, en concret Tonino que es va desplaçar a les instal·lacions de la Torre d’Oristà, es van dedicar al 100% a millorar els comandaments del cotxe”.

Llovera ens seguia comentant d’aquesta manera en què es va fer principal èmfasi: “La major part del treball es va centrar a ser més efectius al moment de la sortida, un moment determinant en cadascuna de les mànegues. Per aconseguir-ho, hem instal·lat una solució tècnica a la palanca del fre de mà, que em permet controlar l’embragatge i el gas al moment que el semàfor es posa verd.
Els test que hem fet fins ara han donat resultats positius i estic convençut que ens ajudarà a començar les curses sense perdre temps respecte als rivals”.

El pilot de Fiat iniciarà l’activitat en el traçat belga a partir del pròxim divendres (dia 11) amb la disputa de les mànegues d’entrenaments lliures. Durant la mateixa jornada està prevista la primera sèrie de qualificació, que serà la primera referència vàlida de la qual disposarà Albert respecte al potencial dels seus rivals.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *