En  general, els equips van arribar a La Paz amb les energies al límit, sens dubte, la jornada de descans era molt necessària per a la majoria. Albert Llovera va aprofitar la neutralització de la 6a etapa i la jornada del diumenge (dia 8) per posar en ordre el seu cos (a base de massatge) i recuperar hores de son perdudes.

D’aquesta manera van iniciar l’etapa, per alguns etapa parany, d’avui amb bones sensacions i amb ganes de seguir lluitant per arribar a Buenos Aires.

Llovera-Gotlib-Martinec van superar la 7a etapa en una meritòria 27a posició (provisional), sobretot tenint en compte que l’objectiu prioritari de la primera jornada marató era mantenir al màxim la mecànica.
L’equip Bonver Dakar Project va marcar a la meta de Uyuni un crono de 3h03’58”, situant-se en la classificació general de la categoria en la 24a posició provisional, amb un temps acumulat de 24h48’26”.

Com era de preveure, el recorregut de la 7a etapa va patir un lifting important. Els 622 km previstos en el llibre de ruta inicial van quedar reduïts 161 km. Segons va informar Marc Coma, director esportiu de la prova, el nou recorregut era una mescla de les zones que no es van poder disputar el passat dissabte (etapa 6) i les previstes per a l’etapa 7. Els participants es van trobar dunes de sorra i pistes de terra i fang entre els obstacles a superar.

Cal esmentar que l’enllaç inicial era de 400 km, entre La Paz i Orinoca, poble natal del president bolivià Evo Morales.

El vencedor de la jornada, de la categoria camions, va ser el Kamaz 513, pilotat per Sotnikov-Akhmadeev-Leonov, que van invertir un temps de 1h41’35”. A continuació es van classificar a escassos 5’ tota la flota Iveco que, sense cap dubte, van cobrir les esquenes de l’equip capdavanter, DeRooy-Torrellardona-Rodewald.

Llovera i el seu equip van iniciar l’etapa d’avui amb bones notícies quant a les penalitzacions es refereix, les més de 3 hores que tenien van quedar reduïdes a 55’, aquest va ser el motiu: “Ens van penalitzar amb més de 2 hores per arribar a un control horari amb retard. El motiu va ser que vam estar ajudant a altres equips a sortir de l’embolic en què s’havien ficat. Els comissaris esportius van confirmar la veracitat de la nostra reclamació amb els equips que vam ajudar i ens van aixecar la sanció”.

En el campament de Uyuni, els participants no van tenir l’ajuda de l’assistència i en conseqüència van haver de fer ells mateixos el manteniment de les seves mecàniques abans d’iniciar el retorn feia Argentina, durant la següent jornada.

La 8ª etapa, entre les localitats de Uyuni (BOL) i Salta (ARG) tindrà un recorregut de 892 km dels quals 492 seran de velocitat. Encara que la localitat de Salta ha estat en el recorregut del Dakar en diverses ocasions, la regió per la qual passaran els vehicles en aquesta ocasió mai ha estat l’escenari d’una especial cronometrada. Zones de fora pista i dunes de sorra seran els obstacles a superar pels pilots.

Per la seva part, Cristian España es manté en la 22a posició de la general i segueix ocupant el primer lloc de la seva categoria (Moto Marató 0 a 450 cm3) havent augmentat la diferència sobre el 2on classificat de 00:36:35 a 00:41:36.

Fotoesport/Redacció 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada