Albert Llovera-Àlex Haro entre els protagonistes del 1è Rallye de terra Andalucia – Benahavis

lloveraEl Campionat d’Espanya de Ral·lis de terra viurà el seu tercer capítol de l’actual temporada en terres andaluses, concretament dissabte que ve (dia 17) es correrà el 1è Rallye de terra d’Andalusia – Benahavis, amb aquesta localitat malaguenya com a centre neuràlgic de la prova. Albert Llovera-Àlex Haro (Abarth Grande Punto S2000) prendran la sortida en el podi situat en el centre de Benahavis amb l’objectiu de millorar posicions en la provisional del campionat de Grup N. Aquest objectiu porta implícit situar-se en les primeres posicions de l’esmentat GN en un ral·li que en opinió dels organitzadors vol convertir-se en referent de l’especialitat.

Els membres de RS Sport han preparat un esdeveniment amb 9 especials (4 de diferents) que els equips participants hauran de superar abans de disputar un tram espectacle de 1,7 km, en el centre urbà de Benahavis, com a dificultat prèvia a l’entrada del vehicle al parc tancat final.

Les especials A (Pujerra-Jubrique 14,80 km) i B (Estepona 7,00 km) es disputaran en les seccions inicials que finalitzaran amb un reagrupament de 20’ a Estepona. A continuació els equips hauran de completar els 21 km fins al parc d’assistència de Benahavis.

En la continuació, les especials a superar seran C (Benahavis1 8,00 km) en tres ocasions i D (Nissan Concesol 12,00 km), en dos, abans d’afrontar l’esmentat tram espectacle. En aquest cas el reagrupament de 20’ al final de cada secció es farà a Benahavís.

En total el recorregut del ral·li serà de 403,00 km, dels quals 93,30 k seran cronometrats. Així doncs, es pot observar que els enllaços seran més llargs del que acostuma a ser habitual.

Després de competir fa tres setmanes a Galícia, Llovera i el seu equip (PCR Sport) no han tingut temps material de fer grans canvis en la mecànica del Abarth S2000, en l’habitual test previ a cada prova tot va funcionar sense problemes: ‘Així és, en la prova de Curtis els problemes, i la consegüent pèrdua de temps, van ser provocats per una punxada i això no ho podem preveure. El ritme va ser bo i hi haurà que comprovar si som capaços de mantenir-lo en unes especials que no coneixem i per tant no sabem quines dificultats amaguen’. A pesar que aquestes incògnites no es podran desvetllar fins que es completin els reconeixements, el pilot de Abarth considera imprescindible estar entre els millors de la categoria per mantenir les opcions en el campionat de GN: ‘A Màlaga disputarem la tercera cita de la temporada, és a dir arribem a la meitat del mateix. En aquests moments el que sembla que s’escapa en la classificació és l’Alex (Villanueva) però darrere hi ha més igualtat. La segona posició està relativament a prop i cal estar atent pel que pugui succeir’.

El 1è Rallye de terra Andalucia – Benahavis començarà a les 8h00 del dissabte que ve (dia 17) des del podi de la zona d’assistència de Benahavis. Després de més de 12 hores de competició, els equips que hagin superat el repte començaran a arribar, a partir de les 20h32, al parc tancat final situat en un recinte annexo a l’esmentat podi.

TOTES LES NOTÍCIES