podi-lloveraPer tercera vegada consecutiva, Albert Llovera-Àlex Haro, al volant del Abarth Grande Punto S2000 preparat per PCR Sport, han acabat el Ral·li Terres Altes de Lorca en el podi situat en el Centre Comercial Almenara. Llovera-Haro van completar prova inicial del Campionat d’Espanya de Ral·lis de terra 2014 en tercera posició després d’una lluita molt espectacular entre varis dels equips que competeixen amb cotxes de sèrie. El pilot d’Abarth no va dubtar a afirmar divendres passat (dia 21) mentre li feia un cop d’ull a la llista d’inscrits: ‘Aquest any haurem de pedalar molt per estar entre els millors, em fa l’efecte que la competència serà molt forta’, i va encertar de ple sobretot, si les inscripcions segueixen el mateix ritme que en la prova murciana.

En la lluita pel triomf absolut també es van viure emocions al límit. Els guanyadors van ser Cohete Suarez-Pablo Marcos que van superar port la mínima diferència de 1” als defensors del títol, Xevi Pons-Xavi Amigo. El tercer equip en discòrdia va ser el format pels mexicans Benito Guerra i Jaime Zapata. a 42”. En aquesta classificació absoluta, Llovera-Haro van acabar en la 8ª posició a 6’33”.

La prova va estar marcada per la gran quantitat de pols que amagaven les pistes murcianes i que va perjudicar a més d’un equip sobretot en la part inicial de la prova en la qual l’aire brillava per la seva absència. En la part final de la competició els organitzadors de l’esdeveniment, Automòbil Club de Lorca, es van veure obligats a anul·lar una de les passades pel tram C a causa de l’excessiu retard que es va acumular en un incident que es va produir en la primer pas dels vehicles per l’esmentada especial.

Després de reconèixer les especials, el pilot de Abarth es mostrava molt més optimista de cara a les especials de les seccions matinals (A i B), mentre que les que es disputaven a la tarda (C i D) no semblaven tan favorables al seu pilotatge.

Precisament després de la disputa del primer bucle (27.40 km de velocitat) es van començar a veure les primeres diferències. Llovera-Haro se situaven a la tercera plaça de la seva categoria i entre els deu millors del ral·li. En opinió del pilot de Abarth: ‘Les diferències han estat massa grans, no esperava perdre tant temps respecte a Fores (20”) però… Crec que ens hem equivocat en l’elecció dels pneumàtics. Hem sortit en la tercera posició i hem trobat la pista molt bruta’.

En la continuació la lluita per la tercera posició del podi era l’opció a defensar Després del segon pas pels trams de velocitat A i B, Llovera-Haro es mantenien a la tercera plaça del GN. Van estabilitzar la diferència respecte a Fores, en aquesta ocasió solament van perdre 3”, i va aguantar els envits dels rivals que els seguien.

En l’accidentat final de ral·li, la situació no va variar i van arribar al final de la prova confirmant la seva plaça en el podi de GN, que era l’objectiu amb el qual l’equip es va desplaçar a Lorca. ‘Llovera valorava així est primera cita de la temporada: Crec que Villanueva és inaccessible però la resta d’equips tenim opció de lluitar per la segona posició en cadascuna de les carreres. Aquest any serà més important que mai, no cometre errades i estar a la zona alta de la classificació en totes les carreres. La igualtat serà la nota que marcarà el campionat de GN i sortir amb un 0 d’un ral·li pot ser determinant’. Cal recordar que Àlex Villanueva és ex-campió d’Espanya absolut de l’especialitat.

Els equips habituals del campionat d’Espanya de Ral·lis sobre terra 2014, hauran de desplaçar-se fins a Coruña, per disputar la segona prova del calendari. Serà el Ral·li Concello de Curtis que es disputarà els dies 26 i 27 d’Abril.

Classificació Scratch:

1.-Suarez-Marcos (Mirtsubishi Lancer Evo X) 1h01’39”, 2.-Pons-Amigo (Mirtsubishi Lancer Evo X) a 0’01”, 3.-Guerra-Zapat (Mirtsubishi Lancer Evo X) 0’42”, 4.-Villanueva-Sánchez (Mirtsubishi Lancer Evo X) a 3’57”, 5.-Del Cid-Carrasco (Mirtsubishi Lancer Evo X) a 4’08”…8.-Llovera-Haro (Abarth Grande Punto S2000) a 6’33”.

Classificació Grup N:

1.-Villanueva-Sánchez (Mitsubishi Lancer Evo X) a 1h05’36”, 2.-Fores-Usón (Mitsubishi Lancer Evo X) a 2’11”, 3.-Llovera-Haro (Abarth Grande Punto S2000) a 2’36”, 4.-Quijada-Canelo (Mitsubishi Lancer Evo X) a 2’48”, 5.-Sastre-Cumbrero (Mitsubishi Lancer Evo X) a 4’22”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada