lloveraEl 1er Rallye de terra Andalucia – Benahavís no va tenir el desenllaç esperat per Albert Llovera i el seu equip. Durant les tres primeres especials el tàndem Llovera-Haro va estar lluitant per una posició d’honor del Grup N (GN) però, una vegada superat el control horari del segon pas per l’especial A, va succeir un incident inesperat que va resultar determinant per a les aspiracions de Llovera en aquesta prova, aquest era el relat del pilot d’Abarth sobre el succeït: ‘Vam passar el control horari sense problemes aparents, però quan havia transcorregut 1 km, vam comentar amb l’Àlex (Haro) que l’olor a cremat que teníem dins del cotxe no era normal. Ens vam girar i vam veure foc en la part posterior del cotxe.

A partir d’aquest instant tot va succeir molt de pressa, vam baixar del cotxe i l’Àlex es va posar a intentar controlar el foc amb els elements que tenia a mà. A continuació van arribar Eduard Fores-David Usón que van baixar del seu vehicle i van ajudar a l’Àlex, a continuació Quijada i el seu copi van fer el mateix. Entre tots vam aconseguir salvar bona part del cotxe encara que l’abandó era irremeiable’.

Quant al motiu que va motivar aquest incendi en el Abarth Grande Punto S2000, Llovera feia el següent comentari: ‘Segons els tècnics de l’equip PCR Sport, en una primera estimació van considerar que el motiu més probable era que en l’especial es va despenjar el tub d’escapament (molt calent) i en el moment de parar en el control horari entrés en contacte amb alguna cosa que va avivar el foc. Com he comentat, en aquest moment sembla l’explicació més lògica del succeït’.

Aquesta primera cita a Benahavís va estar marcada per una jornada preliminar molt complicada. Una vegada fets, amb molts inconvenients, els reconeixements, els pilots tenien l’opinió unànime que el recorregut en general era molt perillós però, sobretot alguns trams eren impossibles de superar sense afrontar riscos importants per a la integritat física dels participants.

Després d’un estira-i-arronsa, que va durar diverses hores, amb els organitzadors es va arribar a l’acord que els equips sortirien a competir sempre que els trams més perillosos fossin anul·lats total o parcialment. Es va fer una altra passada de reconeixement, el mateix dissabte (dia 17) a partir de la 6h00, sobre un recorregut que va quedar reduït a 52 km cronometrats.

La propera cursa del Campionat d’Espanya de ral·lis de terra es disputarà a el Bierzo, els dies 20 i 21 del proper mes de juny.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada