Albert Llovera i el seu copilot, Charly Gotleb, han arribat sense cap contratemps a la capital Argentina i ara mateix estan preparats per superar la fase prèvia del Dakar.

Les gestions burocràtiques i la revisió de la mecànica, per part dels organitzadors, per comprovar que tot estigui segons l’establert en el reglament centrarà tota l’atenció dels equips.

Per a tots, es tracta del primer obstacle seriós del Dakar. La falta d’algun document o qualsevol aspecte tècnic incorrecte de la mecànica poden resultar decisius per poder iniciar la competició en el podi de Tecnópolis.

El pilot andorrà del Bonver Dakar Project, va aprofitar les seves últimes hores a Andorra per ultimar la seva preparació física fent entrenaments en les instal·lacions de Grandvalira, a 2500 metres d’altura. “Físicament em trobo bé, encara que no sé quines seran les exigències d’un vehicle de 920 cv i gairebé 10 tones de pes”, comentava Llovera.

Una vegada superat el llarg desplaçament fins a Buenos Aires, recollir el Tatra en les instal·lacions portuàries d’Euro Amèrica (Terminal Maripasa) era el primer objectiu.
A continuació (dies 31/12 i 1/1) l’activitat se centrarà al centre d’exposició Tecnópolis, al nord-oest de Buenos Aires, on es  faran els esmentats tràmits burocràtics i les verificacions. Seran dos dies en els quals els afeccionats tindran l’ocasió de veure en directe els vehicles i pilots, mentre que aquests estaran més que atrafegats amb els últims preparatius.

La jornada següent (dia 2) s’iniciarà amb el briefing multitudinari de tots els pilots, a continuació els equips es dirigiran al podi situat a Tecnópolis per prendre la sortida real en el Dakar 2016.

Una novetat d’aquesta edició és que, després de baixar del podi els equips disputaran un pròleg de 10 km, vàlid per a la classificació general i que a més servirà per establir l’ordre de sortida de la primera etapa (dia 3), Rosario – Villa Carlos Paz.

Abans de la sortida cap a Buenos Aires es mostrava ansiós per conèixer el que es trobaria, aquesta vegada, en aquesta fase inicial de la prova: “No sé amb el que em trobaré, des que prenem la decisió d’anar la Dakar tot ha anat molt de pressa i no m’ha donat temps de conèixer a l’equip i solament he tingut contacte amb el Tatra en el desplaçament, per asfalt, entre Roma i Paris. Conec la fase preliminar de la prova, és molt pesada. Són dos dies que cal superar i que, a més, en aquesta ocasió aprofitaré per conèixer a la gent del Bonver Dakar Project”.

Quant a la competició, Llovera tampoc té gaires referències: “M’han fet comentaris molt variats. Estic convençut que serà dur i amb això em quedo. És cert que no tindrem la sorra de Xile i Perú però en la remodelació del traçat sembla que l’orientació serà un factor determinant. En aquest sentit tinc plena confiança en l’experiència del meu copi Charly Gotleb. La climatologia també pot ser un obstacle a superar”.

Aquesta temporada la motivació d’Albert Llovera per protagonitzar un bon Dakar supera els límits habituals. Després de veure’s pràcticament fora de la prova, es mostra disposat a lluitar amb totes les seves forces per agrair amb un bon resultat la confiança que l’equip Bonver Dakar Project ha dipositat en ell.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada