Joan Vinyes va comentar abans d’iniciar el desplaçament a Madrid que, si s’escapava el triomf, la segona opció era descarregar handicap puntuant al màxim, pensant en la penúltima cita del calendari del Campionat d’Espanya de Resistència (CER).

Una burxada va apartar del triomf a Joan Vinyes-Jaume Font (Seat León Racer Cup), així doncs la quarta posició era l’objectiu i la van aconseguir in-extremis en un final molt ajustat i amb la mecànica al límit. D’aquesta manera, l’equip de Baporo Motorsport se’n va anar del Jarama havent cedit el lideratge, per la mínima (6 punts) davant J.M. de los Milagros, però amb una perspectiva excel·lent per a la quarta prova del CER que es correrà el pròxim mes de setembre en el Circuit Barcelona – Catalunya.

L’estada dels equips a les instal·lacions del Circuit del Jarama va estar marcada per la forta calor (es van fregar els 40.º) que va acompanyar a tots els presents en el traçat de San Sebastian dels Reyes. Tant equips com a mecàniques van suportar condicions en les quals és complicat rendir al 100 %.

Els entrenaments lliures, van representar el retrobament de Vinyes amb el Jarama després de mesos de no competir en un dels escenaris preferits del pilot andorrà. Per Vinyes aquesta primera presa de contacte va ser molt positiva en tots els aspectes, aquest era el seu comentari en finalitzar la primera jornada del meeting: “Tot OK, físicament m’he trobat molt bé.

Quant al previst per a aquestes primeres hores a la pista del Jarama, ho hem pogut fer sense contratemps a més de preparar el material (pastilles de fre sobretot) que necessitarem durant la carrera. Demà a partir de les 9.00 hores, intentarem arrodonir la precursa fent bons registres per estar en les primeres posicions de la graella de sortida”.

En els entrenaments cronometrats es van concretar les millors previsions. Joan, que va marcar el millor crono de la categoria D1 (1’38”139) i Font, (1’39”137) van fer el millor temps conjunt i es van situar en la tercera línia de la graella de sortida just darrere de quatre vehicles de la categoria GT.

Vinyes, satisfet amb aquest resultat, feia aquesta previsió per a la carrera: “Estem davant dels turismes i això és positiu. En bona lògica els GT s’han d’escapar en la sortida i nosaltres hem d’intentar fer el mateix amb els nostres rivals directes, per intentar recuperar el handicap que tenim de més en la parada obligatòria en el pit-lane. També és important no entrar en lluites directes, amb la calor que fa, i seguirà fent, anar molt temps darrere d’un rival provoca una pujada de temperatura i la pèrdua de potència en el León”.

La carrera (2 h + 1 v), va tenir l’inici previst, Vinyes va poder escapar-se dels seus rivals i ampliar diferències en cada volta del seu relleu. En la parada a boxes, havien recuperat les diferències del handicap i en els primers instants amb Font al volant, seguien amb un lleuger avantatge (15”) al capdavant dels D1.

Però en aquest instant va ser quan Jaume Font es va veure obligat a fer una entrada, no prevista, a causa de la burxada esmentada. Es va canviar la roda i va tornar a la pista però en la vuitena posició i amb molt temps perdut respecte als líders. Era evident que el triomf era impossible.

Quedava la segona opció, també molt complicada per l’estat de les rodes, sobretot. Van decidir anar a totes aconseguint, a límit del temps i de l’estat de les rodes, una quarta plaça que, com dèiem, era pla B si el triomf no era possible.

Al final del meeting, Vinyes no estava satisfet del tot amb el resultat, així s’expressava: “Hem aconseguit una quarta posició molt important per mantenir intactes les nostres opcions a guanyar el CER però, ha estat una llàstima que quan havíem superat totes les parts complicades de la carrera, primera parada per al canvi de rodes, gasolina,… i la del canvi de pilot, doncs haver de tornar a entrar per una burxada. En la pista hi havia resta dels tocs que hi va haver entre vehicles i segurament això ha estat el motiu del problema amb la roda. Sap greu però, és evident, que això forma part del joc i cal seguir… a Barcelona intentarem recuperar el lideratge”.

Com queda dit, la cita en el Circuit de Barcelona – Catalunya està prevista per a després de les vacances estiuenques, en concret per als dies 16 i 17 de setembre. El format de competició serà el mateix que a Jarama, Es a dir una cursa de 2 hores en el programa, a part de les series d’entrenaments.

Classificació CER 2017 (D1) – Circuit del Jarama (Madrid)
Carrera. 1.-Makushi-Makushin (Seat León Cup Racer) 2h02’34”847, 2.-Carbó-De los Milagros (Seat León Cup Racer) 2h02’50”300, 3.-Aso-Parera (Seat León Cup Racer) 2h03’01”182, 4.-Vinyes-Font (Seat León Cup Racer) 2h03’35”584, 5.-Llobet-García (Seat León Cup Racer) a 2h03’43”222.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada