Així són els gamers espanyols (i en això gasten els seus diners)

Home, amb una edat entre els 25 i 34 anys, que prefereix els videojocs d’acció seguits dels d’esport i els FPS (First Person Shooter) en una videoconsola, i que es passa una hora al dia jugant, més o menys, és el perfil que tots associaríem amb el gamer al nostre país. Doncs haurem de treure’ns aquest tòpic del cap, perquè dos de cada cinc jugadors són noies.

Concretament, un 41% del total de jugadors habituals al nostre país, segons destaca l’informe, són jugadores, una xifra que hauria d’anar creixent en els pròxims anys.

L’informe anual de AEVI, que cobreix des de gener a desembre de 2018, també ofereix dades reveladores sobre com gasten els vídeo jugadors espanyols els seus diners, amb un total de 1530 milions d’euros gastats al llarg de tot el 2018 en oci digital.

Aquesta xifra converteix a l’espanyol en el novè mercat del conjunt d’Europa, Àsia, Àfrica i Oceania, és a dir, tothom a excepció del continent americà.

Si bé el lloc preferit per a gastar aquests diners continua sent el comerç especialista en matèria de videojocs, l’escenari canvia: el jugador cada vegada surt menys de casa per a comprar, i si bé el mitjà online encara no concita la majoria de la despesa (44,44%), incrementa un 43% la despesa que els jugadors fan en ell. Enfront d’això, les vendes en comerços físics decauen poc més del 4%.

De l’estudi, també destaca l’empat entre el telèfon intel·ligent i l’ordinador PC com segon mitjà favorit per a jugar, amb un 21% cadascun, i perseguint a les videoconsoles que són les preferides per més d’una quarta part del gruix dels jugadors, concretament un 26%.

El mòbil (i també la tablet) són els preferits especialment pel públic jove i, més concretament, pels nens entre els sis i els deu anys. No és d’estranyar: vosaltres també heu vist més d’un pare i d’una mare donar el seu telèfon als seus fills perquè aquests deixin de “donar la vara”, veritat?

TOTES LES NOTÍCIES