Air Andorra carrega contra la Generalitat

aeroport-seu

“El dia 8 de gener no podrem volar amb cap tipus d’avió des de l’aeroport de La Seu d’Urgell per què no s’ha adjudicat el handling [assistència en terra a les aerolínies] a cap empresa”. Així de contundent es va mostrar ahir un portaveu de Air Andorra, l’única aerolínia que està disposada a operar des de l’aeroport de La Seu d’Urgell, segons publica avui el diari El País. “Som una empresa privada, clara i transparent, i si no ens permeten volar des de La Seu d’Urgell ho farem des de qualsevol altre aeroport i serà molt difícil que tornem a pensar en les instal·lacions lleidatanes”, va amenaçar.

Air Andorra va carregar ahir contra la Generalitat, titular de l’aeroport, pels retards en l’engegada de la instal·lació, que sense aquesta aerolínia serà solament utilitzada per aerotaxis i petits avions privats.

Air Andorra, que malgrat el nom és una empresa amb capital 100% espanyol, està cansada d’esperar. Hauria d’haver iniciat els seus vols primer l’estiu passat i després aquesta tardor. En ambdues ocasions, no s’havia aconseguit la certificació de l’aeroport per començar a operar. La data assenyalada era el 8 de gener. “La Generalitat ha proposat un contracte de sis mesos a una empresa per explotar el handling. Però aquesta societat no pot fer una inversió de maquinària només per a mig any i sense handling no hi ha certificació”, va destacar ahir Air Andorra, després d’haver mantingut una reunió amb l’empresa.

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat assegura que ha contractat a la companyia Lesma per al servei de handling. Una portaveu de l’administració catalana va voler deixar clar que “l’aeroport tindrà tot el necessari per començar l’activitat el proper 8 de gener”.

“El handling no es pot adjudicar per les bones i a dit”, es defensa la companyia aèria, que assegura tenir dos avions ATR72, amb capacitat per 66 passatgers, esperant. “Nosaltres ens diem Air Andorra en un clar compromís amb La Seu d’Urgell; engegàvem un aeroport que estava tancat que anava a ser el nostre punt d’operacions, des d’allí anàvem a realitzar rutes que enllacessin la capital de l’Alt Urgell amb Barcelona, Madrid, Toulousse, Palma de Mallorca, Eivissa i Lisboa”, va comentar el directiu de l’aerolínia, segons El País.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.