Agricultura renova la marca dels Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra

productes-artesans

Aquest dimarts al matí a l’era de Casa Rossell d’Ordino s’ha presentat la nova imatge comercial dels Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra (PAAA). La marca va ser creada l’any 2014 per tenir sota una única identitat les diferents produccions locals de les explotacions agràries o microempreses dedicades a activitats de tipus artesà. La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, ha destacat aquesta renovació de la imatge com un ajut indirecte a les produccions agroalimentàries locals i produccions artesanes, que avui ja agrupa 21 productors. La imatge de Productes Agrícoles i Artesans es combina amb la pròpia de cada producte i ha tingut un cost de 7.000 euros. La ministra ha destacat la necessitat de potenciar aquests productes perquè tenen “una identitat forta de territori i es poden comercialitzar de cara al turista”, al mateix temps que ha avançat que el Ministeri treballa en una modificació del reglament de signes d’estat per identificar el producte fet a Andorra. Per altra banda, Calvó ha assenyalat que es troben treballant en un segell de qualitat de la patata, però que aquest s’haurà de fer amb el sector.

“A l’alçada d’Andorra només es poden fer les coses bé”, amb una nova marca dels productes agrícoles i artesans d’Andorra s’ha presentat la nova marca que ajudarà a identificar la idea que un país d’alçada només pot donar qualitat, rigor i esforç. La nova marca dels productes agrícoles i artesans d’Andorra individualitza cada marca amb un disseny que s’integra amb el segell de producte de país.

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó ha presentat el nou disseny i ha destacat la dificultat que tenen els productes per comercialitzar-se perquè molts d’ells són estacionals i “sovint no tenen una producció estable al llarg de l’any i de volum”. Per això ha destacat aquesta iniciativa perquè representa un ajut al que considera que són elements amb una “identitat forta de territori i es poden comercialitzar de cara el turista”.

A banda d’aquesta iniciativa, la ministra ha avançat que es farà una modificació d’un reglament per donar identitat aquest producte, i en aquest sentit “estem treballant en una modificació d’un reglament de signes d’estat per associar Andorra al producte fabricat aquí”. Actualment són 21 les marques que queden agrupades en aquest segell de Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra (PAAA). Antoni Medina, cerveser i la productora de ratassia Eva Gómez han destacat que accions d’aquest tipus ajuden a identificar els seus productes i que la comercialització que se’n fa a les oficines de turisme del país representen un impuls a les vendes. El cost del disseny de la nova marca ha estat de 7.000 euros i s’estrenarà a la Fira d’Andorra la Vella dels dies 21, 22 i 23 d’octubre.

Per altra banda, la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert ha acompanyat la ministra de Medi Ambient també al lliurament dels premis del Concurs Nacional Agrícola de prats florits, que es va celebrar el passat mes de juny. El primer premi del concurs ha estat pel prat del Rector situat a Arans de Casa Gené a la parròquia d’Ordino, explotat per Miquel Pujal Rius. Aquest es presentarà al concurs pirinenc transfronterer de prats florits. El segon premi ha estat pel prat de la Matella situat a la Vall d’Incles de Canillo propietat de Casa Puigcernal, i explotat per Miquel Mandicó Casal de Casa Xicos de Prats de Canillo. El tercer premi ha estat donat al prat dels Arenys situat als cortals de Sispony, explotat per Rosa Vidal Tomàs de Casa Coma.

La patata no està morta

La ministra ha lamentat la situació de la societat que es va crear arran d’un treball de recerca al voltant de la trumfa i les plantes medicinals, ‘Sabors i Aromes’ que ha cessat la seva activitat. La ministra ha recordat que la societat que havia de ser participada per privats, sense participació de l’administració i que “no tenia en absolut el mateix procediment de creació que Ramaders d’Andorra”. En aquest sentit ha recordat que estem treballant en un segell de qualitat per la patata “però no vol dir que no hi puguin altres iniciatives perquè hi ha un pla de recerca que s’ha fet”.

Calvó ha detallat que la intenció de l’empresa era suposar d’una subvenció fixa cada any, “però nosaltres ens marquem per una llei”, que no preveu les aportacions anuals i ha recordat que no es va poder arribar a crear el segell de la patata, tal i com s’ha fet amb el viticultors i els productors de carn. “Des de l’administració s’ha donat tot el suport possible i havíem de treballar un reglament per a fer el segell conjuntament amb el sector, tot el que fem ho fem amb el sector” ha dit. Calvó considera que el producte no se’n ressenteix i que el que està “en fallida és aquesta estructura i aquesta societat” però que es pot reprendre la idea de la producció de patata al país i la seva comercialització si hi ha interessats en fer-ho.  

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.