El ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i el president de Caritas Andorrana, Amadeu Rocamora, han signat avui un conveni de col·laboració amb l’objectiu de donar cobertura a les necessitats d’habitatge d’algunes persones o famílies en situació de vulnerabilitat, en risc d’exclusió social o que presentin qualsevol altra necessitat social.

Mitjançant aquest conveni, Caritas Andorrana cedeix de manera gratuïta al Departament d’Afers Socials, un habitatge de la seva propietat que serà destinat exclusivament a donar cobertura a les necessitats i mitigar les carències de la població andorrana o que sojorni al Principat i que, com a conseqüència d’un risc d’exclusió social o de qualsevol altra necessitat social, tingui dificultats o es trobi davant la impossibilitat de cercar un habitatge, o que requereixi disposar-ne d’un.

El ministre Xavier Espot ha destacat l’excel·lent col·laboració que des d’Afers Socials es té amb Caritas Andorrana en diferents àmbits, i ha agraït al seu president la cessió gratuïta d’aquest habitatge. Així mateix, Xavier Espot ha recordat que el pacte signat avui s’inscriu en l’article 40 del text refós de la Llei de serveis socials i sociosanitaris, pel qual el Govern pot subscriure convenis de col·laboració amb entitats privades, que col·laborin per garantir i promoure l’oferta de serveis, programes i accions de serveis socials i sociosanitaris.

Per la seva banda, el president de Caritas Andorrana, Amadeu Rocamora, ha destacat la seva satisfacció de col·laborar amb el Departament d’Afers Socials, per pal·liar la manca d’habitatges d’ús social al país, i ha manifestat el desig que el pis pugui ser destinat com a habitatge pels futurs refugiats que acollirà Andorra.

L’habitatge cedit es troba situat al carrer Mestre Xavier Plana d’Andorra la Vella, té 30 m2 de superfície i gaudeix d’unes condicions molt òptimes d’habitabilitat . Afers Socials no ha d’abonar cap quantitat per aquest concepte a Càritas Andorrana, i només es farà càrrec de les despeses derivades dels treballs necessaris de vigilància, reposició, conservació, manteniment, explotació i neteja. La durada del conveni és de tres 3 anys, prorrogables successivament d’any en any, amb l’acord previ del Govern. Les persones i/o famílies que ocupin el referit habitatge, rebran un seguiment per part del Departament d’Afers Socials del Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada