meteorologiaEl 17è Congrés Internacional de Meteorologia en Carreteres SIRWEC que s’ha celebrat a la Massana des de dijous ha posat el punt i final aquest dissabte amb la cloenda i el traspàs de poders entre Andorra i els Estats Units, que acollirà la propera edició. Com ha destacat el director tècnic del Cenma i membre de l’organització, Ramon Copons, s’ha presentat ‘les últimes tecnologies i les més innovadores’. A més, enguany s’ha fet una aportació local sobre la predicció i l’efecte en les carreteres de fenòmens típics de les muntanyes pirinenques, com pot ser la neu però també els allaus, els despreniments o les torrentades.

Després de tres dies de conferències i intercanvi d’experiències entre els 145 assistents el 17è Congrés Internacional de Meteorologia en Carreteres SIRWEC ha acabat aquest dissabte amb un balanç molt positiu per part dels organitzadors.

Segons ha explicat el director tècnic del Cenma i membre de l’organització, Ramon Copons, pel volum de participants i de ponències, l’edició d’Andorra seria una de les primeres de la classificació des dels inicis de la celebració del Congrés.

Copons ha indicat que s’han presentat moltes coses, sobretot ‘les últimes tecnologies i les més innovadores’ que es poden aplicar en la gestió de les carreteres amb condicions meteorològiques adverses.

D’altra banda, el responsable del Cenma, ha destacat l’aportació feta en aquesta edició pel que fa a aspectes locals de les muntanyes pirinenques, com la neu, els allaus o els despreniments. ‘Aspectes que s’han incorporat ara i esperem que continuïn en els propers anys’.

Per últim, Copons s’ha mostrat molt satisfet de l’assistència de tècnics de diversos punts del planeta i de la seva implicació amb grups de treball per intercanviar idees i experiències i cercar formes de col·laboració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada