A Xerez, Vinyes-Carol freguen el podi, Amàlia segueix al capdavant de la D2

Amàlia Vinyes-Marc Carol (Seat Leon – Baporo Motorsport) van protagonitzar un meeting en el qual van donar prioritat a l’estratègia per sobre de millorar alguna posició de la classificació de cadascuna de les carreres. Van acabar en la 4ª posició (D2) les dues carreres disputades en la pista de Xerez, en conseqüència han netejat tot l’handicap que portaven acumulat de proves anteriors i afronten la segona part de la temporada, en concret la cita de Madrid, amb una perspectiva immillorable. A part Amàlia conserva la situació de privilegi al capdavant de la provisional de la Divisió 2 (D2).

Els entrenaments lliures (60’+60’), van ser una continuació del test que van celebrar en el mateix escenari uns dies abans. Amàlia i Marc apareixien a la zona alta de les classificacions d’aquestes mànigues de preparació i era evident que el Seat Leon número 13 era competitiu a Xerez.

Les bones sensacions es van confirmar en els entrenaments oficials (20’+20’). Marc Carol va ser el més ràpid de la D2, segon en l’absoluta, amb un registre de 1’58”930 en la màniga inicial. A continuació va arribar el torn d’Amàlia que va parar el crono en 1’59”558, situant-se en la 2ª plaça de la D2, quarta entre tots els participants.

El comentari al final d’aquestes sèries de cronometrat era molt semblat al que va haver-hi en en circuit de Catalunya, aquestes eren les paraules dels pilots de l’equip Baporo Motorsport: “Al estar totes les divisions juntes en la pista, hi havia molt tràfic i a més amb vehicles de prestacions molt dispars. Sens dubte fer una volta sense trobar a ningú en les traçades va ser molt difícil, malgrat tot hem aconseguit un lloc en les posicions de davant en la graella i això sempre dóna confiança de cara a les carreres”.

Com queda dit, les carreres (55’ i 48’ + 1v respectivament), van estar marcades per l’handicap. En la part inicial tant Amàlia com Marc van estar entre els millors en la classificació, però una vegada feta la parada obligatòria per al canvi de pilot es veien obligats a fer remuntades impossibles de cara a arribar als llocs capdavanters. En ambdues carreres, una vegada valorada la situació en plena competició, van renunciar a lluitar per la tercera posició per afrontar el següent meeting amb un handicap mínim.

Al final de l’última carrera Amàlia explicava d’aquesta manera el desenvolupament de les carreres: “A la primera carrera ja teníem assumit que estar en posicions davanteres seria molt complicat. Malgrat tot vam tenir l’opció de lluitar per la tercera posició però vam decidir mantenir-nos fora del podi i deixar de sumar temps al nostre handicap. En la segona carrera? la situació va ser molt semblant i vam aplicar la mateixa estratègia. Per tenir opcions al triomf avui necessitàvem que hagués sortit el cotxe de seguretat, per exemple, una vegada fet el canvi de pilot i hagués agrupat el grup de participants”.

És evident doncs, que en el CER és tan important anar de pressa com aplicar una estratègia més conservadora quan és necessari. A Madrid el plantejament serà molt diferent.

Com bé deia Amàlia, el proper meeting de la Copa d’Espanya de Resistència es disputarà en el circuit del Jarama els dies 14 i 15 de setembre. Si no hi ha variacions d’última hora, Amàlia tornarà a formar equip amb Marc Carol. En aquestes mateixes dates, el seu germà Joan, estarà competint en terres asturianes, concretament en el Ral·li Príncep d’Astúries, al volant del Suzuki Swift S1600.

TOTES LES NOTÍCIES