A Llovera-Haro els van sobrar els últims 20 km de l’etapa de Copiap

llovera

L’herba de camell, a 20 km de l’arribada, va frustrar la que hagués estat la millor actuació de Llovera-Haro, als comandaments del Buggy MD Rallye al Dakar 2015. S’havien situat entre els Top 25 (24º al WP 8), però un trencament en la suspensió els va fer perdre més de 2 hores, completant l’etapa amb un crono de 6h33”34, després de passar unes 15 hores al volant del Buggy. Cal recordar que l’etapa tenia un total de 909 km, dels quals 315 eren de velocitat. Els gairebé 600 km d’enllaç han transcorregut per pistes argentines mentre que la continuació s’ha disputat després de creuar la frontera amb Xile pel pas de San Francisco a 4800 metres d’altitud.

Nasser Al-Attiyah segueix dominant la prova, avui segon triomf del pilot de Qatar, que ha completar el recorregut en 3h09’18”. En aquesta quarta etapa els problemes greus han estat per a Carlos Sainz, que s’ha quedat sense turbo en el seu Peugeot i per al guanyador de la jornada d’ahir, Orlando Terranova. Les seves possibilitats d’estar entre els millors al final de la prova s’han esfumat.

Com queda dit, l’especial xilena ha tingut dues parts ben diferenciades, en la primera el ritme ha estat excel·lent i quan semblava que es confirmava la progressió del tàndem Llovera-Haro s’ha produit: “Ha estat un toc amb la coneguda herba de camell en el qual hem trencat un trapezi de la suspensió. Hem hagut de fer una reparació d’urgència per a poder continuar. Faltaven solament 20 km per arribar al campament, una llàstima perquè el ritme havia estat excel·lent fins a aquell moment”. Amb l’experiència de la passada temporada, Llovera una vegada al campament va a l’hospital de l’organització a passar revista: “No hi ha dubte que aquest inici de competició ha estat molt dur, tant pel traçat que ha dissenyat l’organització com per les temperatures que estem tenint, per sobre dels 40º durant moltes hores. L’any passat vaig arribar molt al límit i aquesta vegada vull prevenir possibles complicacions”.

Per a demà (dia 8) una altra etapa tradicional cent per cent en terres xilenes. Copiapo-Antofogasta, amb un traçat total de 697 km, dels quals 458 km seran de velocitat pel desert de Atacama. Sobretot la sorra fina de la zona, fesh-fesh, tornarà a ser l’enemic a batre de la jornada, sense oblidar-nos de la forta calor.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.