Quim Guillamet-Melcior Caminal-Joan Vinyes (VW Golf – Baporo Motorsport) van completar la 19a edició de les 4 hores sobre terra de Lleida en la 2a posició de la classificació absoluta, a 2 voltes del vencedor, l’equip local Joel Guerrero-Francesc Trota (Peugeot 208 1.6), que van ser líders pràcticament des de la mateixa sortida i van acabar la prova amb un total de 174 voltes al Circuit de Lleida.

En aquesta ocasió la climatologia va ser molt agradable per a tots els que van ser a les instal·lacions de l’escenari de l’Escuderia Lleida. Els elements hivernals habituals a la capital catalana, fred i boira, van brillar per la seva absència.

Les mànegues d’entrenaments, lliures i oficials, van tenir un desenllaç esperat per a Vinyes i companyia. En els lliures Camilnal i Guillamet van tenir l’oportunitat de tenir el primer contacte amb el traçat de Lleida.
En els oficials, va ser Vinyes qui es va situar al volant del VW-Golf per intentar aconseguir una posició davantera en la graella de sortida. Va aconseguir parar el crono en 1’06”733 en la 10a i última volta que va completar. Aquest registre els va situar en la 6a posició de la graella de sortida. L’equip andorrà-català va valorar de manera molt positiva aquesta primera jornada de competició. Vinyes pensava que : Hem fet poques voltes i estem en una bona posició en la graella de sortida. Potser no hem estat del tot afortunats en l’últim intent de millorar el crono, ja que al moment d’entrar a la pista va sortir el SC (cotxe de seguretat).

A la carrera (4h), Guillamet-Caminal-Vinyes van fer bona la màxima que diu: A les proves de resistència no guanya qui més corre sinó qui menys para a l’assistència. En aquesta ocasió, l’equip de Baporo Motorsport solament van passar pel paddock del circuit per fer els reglamentaris canvis de pilot i omplir el dipòsit de gasolina. Seguint aquesta dinàmica van estar durant tota la carrera entre els 10 millors de la classificació, millorant de manera regular a mesura que avançava la prova.
Van aconseguir situar-se en la 3a posició, durant el 2n relleu de Vinyes. Aprofitant que l’organització va regar la pista i lliscava molt, el pilot andorrà va llançar un atac que va deixar sense resposta als seus rivals.
Mancant 14 voltes per al final (volta 160) i amb Guillamet al volant, van avançar fins a la 2a posició, que van aconseguir mantenir fins a passar per sota de la bandera quadriculada.

Així doncs, el triomf es va escapar per poc, però la satisfacció a l’assistència de Baporo Motorsport era enorme, aquesta era l’opinió compartida per tots : Tot ha sortit com havíem planejat, hem parat quan calia i una vegada havíem competit els tres pilots ens hem llançat a l’atac i tot ha anat bé. Atrapar als guanyadors era gairebé impossible, portaven un vehicle R2 amb millors prestacions que el nostre. Si no tenien problemes era impossible atrapar-los. Era el comentari  de Vinyes.
A més afegia que: Des del segon relleu (Quim Guillamet) el canvi de velocitats no funcionava bé. La quarta velocitat no entrava, amb el que en algunes zones del circuit la situació es complicava. Al principi pensavem que no aguantaria, però ara mateix podem dir que ha estat una anècdota.

Després de la prova de Lleida, Guillamet-Caminal-Vinyes normalment donen la temporada per acabada. Aquesta vegada, cap la possibilitat d’assistir al Ral·li de terra de Tárrega, cosa que ara mateix no està del tot confirmat.

Text i foto: Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada