Gerard de la Casa, al volant del Seat Córdova WRC preparat per Baporo Motorsport, va aconseguir el millor crono entre els Turismes que van competir en la 2ª Pujada de Guardiola-Cerdanyola, cinquena prova vàlida per al Campionat de Catalunya de Muntanya.
La pujada, organitzada per l’escuderia Amics del Motor d’Avià, es va disputar en la carretera que enllaça les poblacions de Guardiola de Berguedà i Sant Julià de Cerdanyola. En total 4,300 km, que els participants van completar dues vegades, escollint per a la classificació final el millor registre de les dues pujades.
En la categoria CM i Monoplazas, la representació de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) va estar encapçalada per Domingo Mesas (Speed Car GT 1000) que va obtenir la sisena plaça en la classificació final de la categoria.
Cal destacar que Ramón Plaus, pilot andorrà habitual en les proves d’aquesta especialitat i subcampió de Catalunya, segueix recuperant-se d’una lesió de genoll que l’ha tingut apartat de la competició durant bona part de la present temporada, aquestes eren les seves paraules respecte a la possibilitat de tornar a competir aquest any: “Si tot va normal espero estar en la propera carrera (Sant Feliu) a mitjans d’Octubre”.
El duel per el triomf de la categoria Turismes, va tornar a ser entre el Còrdova de Gerard de la Casa i el BMW M3 de Joan Salvans. Una vegada més, la quarta aquesta temporada, el triomf es va decantar a favor del pilot andorrà, que va superar al seu rival en les dues pujades de competició. Al final de la prova de la Casa es mostrava satisfet de com s’havia desenvolupat la jornada: “El comportament del cotxe ha estat impecable i hem tingut l’encert de fer dues pujades sense errors i guanyar la prova. Els rivals s’apropen molt i per guanyar no et pots permetre cap distracció”,
Dins del mateix Grup A, encara que amb una mecànica amb prestacions molt inferiors, Lluis Bigordà i Joel Capdevila van tornar a protagonitzar una excel·lent actuació, és a dir, en la línia iniciada a principis de temporada.
Bigordà comentava així el final, amb ensurt inclòs, de la segona pujada: “En un intent de millorar el nostre crono en la segona pujada, hem pres la decisió d’ajustar al màxim la gasolina per portar menys pes. Tant hem ajustat que a punt hem estat de no arribar a dalt. En fi, de tot s’aprèn”.
Per la seva banda Capdevila, se segueix apropant als rivals que el precedeixen, aquest era el seu comentari: En aquesta prova m’he sentit amb més confiança i he intentat apurar en zones a priori complicades. “Estic molt satisfet de com s’ha desenvolupat la pujada”.
El que no estava gens content amb el seu Ford Cortina era Eduard Andueza: “M’havia creat unes expectatives, potser, massa optimistes i la veritat és que no han sortit els cronos i a més no me divertit al volant del cotxe. Intentarem buscar alguna solució per a la propera pujada”.
Capítol a part mereix el veterà pilot Claude Darne, un incondicional de la proves de muntanya que es disputen a Andorra i Catalunya. Ens va comentar que: Porto 45 anys de manera ininterrompuda traient la llicència de l’Automòbil Club d’Andorra per competir. Com dèiem, un habitual en les pujades al volant d’un Renaul Alpine, un vehicle que aquesta temporada ha canviat per un fórmula Martini MK-12. A Guardiola es va centrar a rodar el motor d’aquest fórmula: “A l’última pujada abans de l’estiu (Alp-Massella) vam trencar el motor, aquí ens hem pres les coses amb tranquil•litat per intentar solucionar el problema de manera definitiva”.
A mitjans del proper mes d’Octubre (dia 20) es disputarà la penúltima prova del calendari 2013, la tradicional Pujada a Sant Feliu de Codines.
(Text i foto: Fotoesport)