A Chantada, De la Casa i Montellà segueixen en posicions de podi del CEM 2018

La 45 Pujada a Chantada, que tornava a ser vàlida per al Campionat d’Espanya de Muntanya (CEM) es va decidir, per als pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), per diferències mínimes. Així doncs a Gerard de la Casa se li va escapar el triomf a la categoria III (Turismes) per 196 mil·lèsimes després de dominar les dues primeres pujades oficials. Per la seva banda Edgar Montellà, va ocupar la tercera plaça del podi de la Categoria II, a 1”496 del vencedor, després de protagonitzar una última pujada espectacular en la qual el van separar 18 mil·lèsimes del segon millor registre.

Una vegada disputada la prova gallega del CEM 2018 i mancant disputar-se l’última cita del calendari (Pujada a la Santa), Gerard de la Casa està a un pas d’aconseguir el títol de campió d’Espanya de Turismes mentre que Edgar Montellà, en la temporada del seu debut en el campionat pot aconseguir unes plaça en el podi final del certamen.

La prova es va celebrar en condicions molt dures quant a la climatologia. Durant tot el cap de setmana, a pesar que les jornades s’iniciaven amb una brisa agradable, la calor va ser un enemic a batre per tots els presents en el traçat gallec. Els termòmetres van superar els 30º, però la sensació de calor era molt més gran. En aquesta ocasió a la zona de la Ribera Sacra de Lugo, es van complir les previsions.

Els participants van competir en un recorregut de 4,300 km, amb dues meitats ben diferents. Els 1900 metres inicials transcorren per la carretera DL.-533, que uneix les localitats de Chantada i O Saviñao, l’habitual carretera de muntanya regional, tècnica i entre vinyers. La segona meitat del traçat (2,400 km) transcorren per la DL.-617, una carretera ampla (tres carrils) que va des de Monforte de Lemos a Chantada.
La prova de la pujada organitzada per l’Escuderia de la localitat gallega, en aquesta ocasió en col·laboració amb Múrcia Sport Club, tenia una pendent mitjana del 7,5 % i una altitud màxima de 477 metres.
La pujada gallega és de les més ràpides del CEM 2018, les mitjanes que han aconseguit els vehicles més ràpids (Categoria I) s’han acostat als 150 km/h, mentre que els turismes s’han apropat els 128 km/h de mitjana.

Categoria II (CM Promoció)

Edgar Montellà (Speed Car), en el seu debut a Chantada, va completar una actuació de menys a més que el va portar a millorar els seus temps en cadascuna de les pujades disputades. En la del dissabte el seu registre va ser de 2’01”556, que ja el va situar a la tercera plaça per davant de rivals, a priori, més experimentats. La progressió va seguir el diumenge en la qual va repetir posició però amb un crono de 2’00”290. Quedava la tercera i última pujada en la qual el repte era baixar dels 2’, no va ser possible.

Edgar, amb la seva sinceritat habitual, ens comentava al final el succeït: Vaig cometre un error, millor dit vaig dubtar en una de les zones ràpides de traçat i això em va fer perdre unes dècimes que al final van ser decisives per estar en la segona posició de la prova. De tota manera estic molt satisfet de com s’ha desenvolupat una pujada que a mi m’ha semblat molt bonica. És evident que a la zona tècnica inicial pràcticament no perdia temps però a la zona ràpida… Repeteixo, molt content perquè les diferències a principi de temporada davant algun dels meus rivals semblaven insalvables i ara cada vegada estic més a prop.

Estar en el podi de Chantada era una necessitat, el Jove Pilot del ACA, ens explica el perquè: Aquest resultat ens permet seguir lluitant per una plaça del podi (la tercera) final de campionat. Si haguéssim quedat a la quarta plaça aquí a Chantada, el podi final ja no era possible. D’aquesta manera en La Santa, dins d’un mes, seguirem optant a l’objectiu més ambiciós que ens havíem plantejat en aquesta temporada d’aprenentatge.

Categoria III (Turismes)

Gerard de la Casa (Subaru WRC-Baporo Motorsport) i José A. Aznar es jugaven bona part de les opcions al títol en la Pujada a Chantada, amb el veterà pilot asturià José A. López-Fombona i el seu impressionant Lamborghini Huracan, com “convidat” d’excepció. La lluita va ser espectacular i les diferències van ser mínimes en les tres pujades disputades. Gerard va començar dominant en la del dissabte (2’01”277) distanciant en més d’1”5 al seu rival directe. En la continuació, les diferències es van ajustar molt però, el pilot de Gedith Center (2’02”139) va ser el més ràpid amb 3 desenes al seu favor. La situació semblava favorable a Gerard però, en la pujada definitiva Aznar va marcar un crono de 2’00”347 mentre que Gerard parava el crono en 2’01”694. Una vegada comptabilitzats els dos millors temps de cada pilot, Gerard passava a ser segon a menys de 2 dècimes del vencedor.

Més igualtat i emoció és gairebé impossible, al final el pilot andorrà es lamentava de la mínima diferència per la qual se li havia escapat el triomf en un traçat gens favorable a la seva mecànica, així ho comentava: Han estat solament 2 dècimes, una llàstima. En l’última pujada he anat a bon ritme, la prova és que marcat el meu segon millor crono del cap de setmana però, aquesta vegada no ha estat suficient. És cert que vaig pensar que podia guanyar, no obstant això també vaig comentar que en aquesta pujada, sobretot els gairebé 3 km finals molt ràpids, els meus rivals tenien mecàniques amb millors prestacions.

Malgrat la petita decepció de no poder sortir de Chantada com a campió, a De la Casa i queda una segona oportunitat: Ara tenim més de 4 punts d’avantatge en la provisional de campionat. O sigui que en la Santa, sempre que el nostre rival directe guanyi, amb un tercer lloc també som campions.
De totes maneres nosaltres sortirem a guanyar com sempre.

El CEM 2018 viurà el seu últim capítol a la regió de Múrcia, en concret en la localitat de Totana. Els dies 29 i 30 de Setembre es disputarà la 33 Pujada a la Santa, l’única competició el certamen que es disputa en el vessant mediterrània.

 

Text i Foto: Fotoesport

TOTES LES NOTÍCIES